4.9 C
Paris
Thursday, April 18, 2024

تظاهرات مردمی در استرالیا درباره وضعیت ناگوار پناهجویان

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود هزار نفر روز شنبه ۴ نوامبر/ ١٣ آبان در شهر ملبورن استرالیا به خیابان‌ها آمدند تا نسبت به شرایط پناهجویان کمپ جزیره مانوس تظاهرات کنند. سازمان ملل وضعیت پناهجویان این کمپ را «ناگوار» توصیف کرده است.

در حال حاضر حدود ۶۰۰ پناهجو در کمپ جزیره “مانوس” هستند و در حالی که دولت استرالیا قصد دارد آنها را به کمپ دیگری در جزیره “پاپوآ” گینه بفرستد، این پناهجویان می‌گویند که انتقال آنها به یک کمپ دیگر احتمال مرگ و میر و آزار آنها را افزایش می‌دهد.
دولت استرالیا از چهار روز پیش، ٩ آبان/ ٣١ اکتبر، توزیع مواد غذایی، آب و برق و همچنین سرویس‌های پزشکی را قطع کرده است.

طبق قانون استرالیا همه پناهجویانی که سعی دارند خود را از دریا به مرزهای این کشور برسانند، باید به کمپ‌هایی منتقل شوند که در جزایر “مانوس” در گینه نو و همچنین “نائورو” در اقیانوس آرام تأسیس شده و از سوی دولت استرالیا اداره می‌شود.

گزارش‌های سازمان ملل حاکی از وضعیت دشوار زندگی در این کمپ‌هاست. همچنین به دلیل طولانی بودن مراحل بررسی تقاضای پناهندگی، برخی از پناهجویانی که در این مراکز به سر می‌برند، از چند سال پیش تاکنون در آنجا سکونت دارند.

هرچند تاکنون سازمان ملل و سازمان‌های دفاع از حقوق بشر بارها از وضعیت این کمپ‌ها انتقاد کرده‌اند اما دولت استرالیا می‌گوید که دلیل این کار آشنا کردن پناهجویان از عواقب سفر دریایی از اندونزی برای رسیدن به استرالیاست.

در کمپ “مانوس” و “نائورو”، پناهجویان ایرانی نیز حضور دارند و در ماه اوت گذشته خبر خودکشی یک پناهجوی ٢٨ ساله ایرانی منتشر شد که در یکی از این کمپ‌ها بوده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط