8.5 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

تظاهرات فرانسوی ها علیه برده‌داری در لیبی

روز شنبه ١٩ نوامبر ۲۰۱۷ برابر با ٢٨ آبان ۹۶، حدود هزار نفر در پاریس برای اعتراض به برده‌داری در لیبی راه‌پیمایی کردند. پخش یک فیلم مستند از شبکۀ آمریکایی سی.‌ان.‌ان، باعث شده است که سایر رسانه‌ها و افکار عمومی به موضوع توجه بیشتری نشان دهند.

مستندی که هفتۀ گذشته از شبکۀ سی.‌ان.‌ان پخش شد، نوعی بازار برده‌فروشی را در لیبی نشان می‌داد که در آن مهاجران به حراج گذاشته می‌شوند.

مقامات پلیس پاریس اعلام کردند که تظاهرات برگزار شده بدون کسب اجازه و در نتیجه غیرقانونی بوده است. در این تظاهرات نزدیک به هزار نفر از محل سفارت لیبی راه‌پیمایی خود را آغاز کردند. پرتاب سنگ از سوی چند جوان باعث شد که پلیس به گاز اشک‌آور متوسل شود. این برخوردهای پراکنده تا نخستین ساعات شب ادامه یافت.

در مستند تلویزیونی که این واکنش‌ها را دامن زد تصاویری با کیفیت بد از دو جوان دیده می‌شود. در عین حال صدایی شنیده می‌شود که از فروش “جوان‌های محکم و قوی برای کار در مزرعه” صحبت می‌کند. سپس کسی ارقام “۴٠٠… ٧٠٠” را بلند اعلام می‌کند و بعد گزارشگر توضیح می‌دهد که هر یک از دو جوان به بهای ١٢٠٠ دینار لیبی (معادل ۴٠٠ دلار) فروخته شدند.

به دنبال پخش فیلم، واکنش‌های زیادی در درون سازمان ملل و در کشورهای آفریقایی ایجاد شد. همچنین در کشورهای اروپایی، انجمن‌ها و سازمان‌های غیردولتی زیادی نسبت به “وضعیت غیرقابل قبول لیبی” اعتراض کردند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط