گروهی از فعالان ضد جنگ فرانسه، طی یک گردهم آیی بزرگ در میدان تروکادرو پاریس به سیاست های جنگ طلبانه آمریکا وعربستان سعودی اعتراض کردند.

عصر روز شنبه ۲۰ می ۲۰۱۷ برابر با ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ده ها فعال ضد جنگ، دانشجویان دانشگاه ها، شهروندان کشورهای در حال جنگ و انجمن های حقوق بشری فرانسه، طی این گردهم آیی بزرگ در تروکادرو پاریس به سیاست های جنگ طلبانه آمریکا وعربستان سعودی در منطقه اعتراض کردند.

همزمان با سفر دونالد ترامپ به عربستان سعودی، میتینگ بزرگی در میدان تروکادرو پاریس برگزار گردید. این مراسم که از ساعت ۱۵۳۰ شروع شده بود با سخنرانی نمایندگان چند کشور عربی تدام یافت وخواستار محکومیت عاملان رشد تروریسم و جنگ در کشورهای عربی و اسلامی شد.
ده ها شرکت کننده حاضر در این برنامه با در دست داشتن پرچم کشورهای عربی شعارهایی به زبان فرانسه و انگلیسی، اعتراض خود را به جنگ در یمن، سوریه، عراق و افغانستان ابراز نموده و خواستار پایان یافتن جنگ در کشورهای مورد نظر شدند.

شرکت کنندگان همچنین معاملات بزرگ تسلیحاتی بین آمریکا و عربستان را محکوم نموده و ابراز داشتند که این سلاح ها برای کشتن مردم یمن، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی بکار گرفته خواهد شد.
شرکت کنندگان در میتینگ ضد جنگ، سفر دونالد ترامپ به عربستان واسرائیل را در جهت ایجاد ناتو عربی محکوم نمودند.
در خلال دو و نیم ساعت میتینگ اعتراضی، صدها شهروند فرانسوی و شهروندان دیگر کشورها با تظاهر کنندگان همراه شده و ابراز همبستگی نمودند.

شنبه ۲۰ می ۲۰۱۷

فعالان ضد جنگ پاریس