4.9 C
Paris
Thursday, April 18, 2024

تشریح آخرین وضعیت اسرای فرقه رجوی قبل از زندان ابدی اشرف۳

ملاقات آقای ارشد با آقای دکتر ورنرهویر سیاستمداران عالیرتبه آلمان و اتحادیه اروپا – رئیس بانک سرمایه گذاری اتحادیه اروپا .

آقای ورنرهویر از سال ۱۹۸۷ عضو پارلمان آلمان ، دو دوره معاون وزیرخارجه آلمان و هم اکنون رئیس بانک سرمایه گذاری اروپا میباشند.

این ملاقات که بمنظور بروز رسانی وضعیت پناهندگان ایرانی در آلبانی و بطور خاص اسرای در بند و زیر فشار فرقه سازمان مجاهدین صورت گرفته بود. آقای دکتر ورنز هویر و دستیارشان خانم دکتر پروفسور ایزابل شنابل عضو شورای اقتصادی آلمان بطور مفصل درجریان وضعیت و تحولات جدید پناهندگان جدا شده و آنها که هنوز موفق به جدا شدن و یا فرار نشده اند قرار گرفتند.

تشریح وضعیت اسرای فرقه رجوی

در جریان تشریح وضعیت اسرای ام ای ک (سازمان مجاهدین) گفته شد که سازمان مجاهدین طبق اطلاعیه رسمی و مهر و امضا شده  خود ادعا میکند که  افراد جدا شده هنگامیکه در داخل تشکیلات بوده اند نیز با وزارت اطلاعات در ارتباط بوده اند!!! و علیرغم اینکه به این افراد تذکر داده شده است باز هم به ارتباطاتشان ادامه داده اند و سر انجام اخراج شده اند!!! نکته مهم اینکه سابقا سازمان مجاهدین هیچگاه در مورد اعضای منتفد خود با نام و امضای سازمان مجاهدین اطلاعیه نمیداد ولی در آلبانی با هزینه های کلانی که میکنند و با حمایت خارجی مانند عربستان که مورد نفرت اعضا و یکی از دلایل جدایی آنها نیز هست اینروزها با نام و امضای تشکیلات خود اطلاعیه میدهند.

در ضمن از آنجا که موج فرارها و مخالفتها با سیاستها و سرکوبهای درون تشکیلاتی بقدری بالا گرفته که از حالت محفلی و مخفی بصورت علنی در آمده سازمان چه در لیبرتی و چه در آلبانی از همه افراد آنگونه که در اطلاعیه اش آمده است از اعضای خود امضاء میگیرد که درصورت رفتن به آلبانی و یا به اروپا … با وزارت اطلاعات همکاری نکنند!!!! تا بدین طریق زمانیکه فرار کردند و یا جدا شدند بتوانند این برگه ها را علیه آنها استفاده کنند.

این اقدامات سازمان مجاهدین که بسیار نا پخته و ناشی از دستپاچگی آن در قبال فروپاشی است حتی برای هوارادان فعال آنها نیز باورکردنی نیست و علیرغم اینکه سند رسمی سازمان مجاهدین است آنرا تکذیب و دروغ و جعلی میپندارند. که این میزان از تشتت در این تشکیلات تنها اقدامات مقامات عربستان سعودی در روزها اخیر را تداعی میکند. که همه اقداماتش بر علیه خودش تمام میشود.

اسارتگاه ابدی جدیدی تحت نام اشرف ۳  

همچنین به اطلاع ایشان رسید که جدای از ترورسیاسی جدا شدگان، فشارهای بسیار مالی و صنفی و حتی حقوقی بر جداشدگان اعمال میشود. یکی از فرزندان خانواده مجاهدی که  هنوز اسیر تشکیلات هستند و تنها فرزندشان را تشویق به فرار کرده اند اخیرا در جنگلهای و کوههای سرد کرواسی جهت رساندن خودش به کشور امنی گرفتار است. تعداد خانواده هایی که فرزندانشان را تشویق به فرار کرده اند بسیارند که بعضا به کشورهای همجوار آلبانی میروند و  تلاش میکنند  به کشورهای امن بروند.

در جواب سوال مربوط به آخرین وضعیت استقرار این افراد، تشریح شد که:  سازمان مجاهدین برای در اسارت نگهداشتن مجاهدین باید آنها را به بهانه های مختلف از جمله تهدیدات امنیتی و نظامی و …  از جهان چه بطور فیزیکی و چه بطور ارتباطی قطع نگهدارد و اضافه شد که طبق اطلاعات کسب شده از جدا شدگان جدید در تیرانا حاکی است که علت اصلی متوقف شدن جابجایی اعضای به مقر موسوم به اشرف ۳ در محلی دورافتاده، مخالفت شدید اعضا در به بند کشیده شدن دوباره در یک زندان ابدی بزرگتر و دور از دسترسی به همه امکانات اولیه ارتباطی با جهان و بی خبر ماندن جهان از اقدامات سرکوبگرانه سازمان مجاهدین علیه اعضا خود میباشد.

و در این رابطه است که از تمامی اعضاء با پیش کشیدن خون کسانیکه خود موجب برزمین ریختن آنها شده اند و انواع و اقسام احساسات مذهبی، … تعهد میگیرد که باید تا به ابد در این زندان بمانند.

ایشان از اینکه تشکیلات فرقه رجوی در حال تدارک زندان ابدی برای مجاهدین در اطراف تیراناست و در این رابطه

همه باید تعهد کتبی بدهند و خود را از جهان قطع کنند ابراز نگرانی کردند.

محلی که سازمان تلاش دارد دوباره بعنوان مقر متمرکز و ایزوله از آن استفاده کند یک پایگاه نظامی متروکه آمریکایی می باشد دارای یک فرودگاه و یک سکوی هلی برد کوچک است و بخشی از سیستم های داخلی آن مستقیما از آمریکا آورده شده و نصب گردیده اند.

در حال حاضر تعدادی از مسئولین سازمان در این محل حضور دارند تا بر آماده سازی ها نظارت داشته باشند. این محل از شرایط امنیتی فوق العاده بالایی برخوردار است بطوری که نزدیک شدن به آن تقریبا غیر ممکن است. طرح و برنامه سازمان مجاهدین این است که همه اعضا را تماما به آنجا منتقل نمایند و بعد دروازه ها را ببندند و دیگر هیچ فرد غیرخودی را راه ندهند و هیچگونه ترددی صورت نگیرد. محل دارای دیوارهای بتونی قطور با سیم های خاردار و دوربین و تی وال های بلند و درب های فولادی با قفل های رمزدار است تا از این طریق فرار را  غیر ممکن سازند.

علیرغم نامه نگاریهای مقامات بلند پایه اروپایی به کمیساریای عالی پناهندگی و درخواست دخالت جهت متوفق کردن سرکوب و کنترل و نقض حقوق انسانی افراد این تشکیلات بر اساس توافقاتی که در تیرانا صورت گرفته کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان و همچنین پلیس و نیروهای انتظامی آلبانی حق ورود به این مکان را ندارند و صرفا نفرات آمریکایی به آنجا رفت و آمد می کنند که آنها نیز فقط از هلیکوپتر استفاده می نمایند. ظاهرا این مقر بخشی از پایگاه های آمریکایی در آلبانی محسوب می شود. طبق گزارش جدا شدگان جدید و طبق تجارب گذشته احتمال دارد که بخواهند از این مقر و از افراد سازمان بعنوان مزدور بهره برداری کنند.

تزییقات مالی، حقوقی، صنفی 

وضعیت آنان که توانسته اند خود را نجات دهند نیز اینگونه است که، همچنان حقوق ماهانه در دست سازمان مجاهدین است که در سازش با دولت آلبانی و کمیساریا دست خودش گرفته تا افراد جدا شده را هم وابسته به خودش نگه دارد که با کوچکترین بهانه و ارتباط با این شخص جدا شده و… قطع می کند. الآن اغلب جدا شدگان بدلیل اینکه حاضر نیستند با ام کا او مواجه شوند برای گرفتن پول مراجعه نمیکنند و از خانواده هایشان کمک می گیرند.

تا الآن از ۳۲۰۰ نفر منتقل شده از عراق فقط ۱۸۰۰ نفر داخل تشکیلات مانده اند بقیه اکثرا خود را نجات داده اند و از آلبانی به آمریکا و کشورهای دیگر رفته اند یا … و ۲۴۰ نفر جدا شده الآن در خانه و هتل کمیساریا در تیرانا هستند و ۲۵۰ نفر جداشده غیر مشخص که از تشکیلات بیرون آمده و رده شان را پس داده اند ولی در قرنطینۀ سازمان به عنوان افراد هوادار نگهداری می شوند و متقاعدشان کرده اند که با بیرون و مخصوصا با خانواده هایشان ارتباط نداشته باشند که در حقیقت زندانی هستند البته کل افراد زندانی اند و آنها زندان در زندانند.

تاریخچه رابطه با عربستان فرقه رجوی 

در این ملاقات که خانم دکتر پروفسور ایزابل شنابل عضو شورای اقتصادی آلمان نیز حضور داشتند سابقه رابطه سازمان مجاهدین و عربستان مورد توجه قرار گرفت که مفصلا از سال ۱۳۶۵ که رجوی از طریق صدام با عربستان رابطه مستقیم و سپس با رفتن به عربستان بعنوان پشتیبان مالی و لجستیکی این تشکیلات قرار گرفت تا برهم خوردن مناسباتشان در جنگ خلیج و و دوباره برقرار شدن و سند ویکیلیکس و نظر عربستان در مورد ماهیت این تشکل و میزان اثر گذاری آن در ایران و نظر مردم نسبت بدان و … و حضور شاهزاده ترکی الفیصل در مراسم سالیانه ام ای ک و  علنی کردن حمایتش و در اختیار گرفتن این تشکیلات مفصلا بحث و به اطلاع رسید.

در خاتمه درخواست شد که با توجه به تحولات اخیر و زندان بزرگی تحت نام اشرف ۳  تمامی اقدامات دیپلماتیک و … برای نجات این اسرا باید تا قبل از قفل و زنجیر شدنشان  در این ارودوگاه انجام شود.

جنبش نه به تروریسم و فرقه ها- اروپا

داوود باقروند ارشد، نه به تروریسم و فرقه ها

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط