2.1 C
Paris
Tuesday, April 23, 2024

تخریب قبر شارل دوگل توسط افراد ناشناس

یک روز پس از اینکه قبر “شارل دوگل” نخستین رئیس جمهوریِ پنجم فرانسه مورد حمله قرار گرفت، پلیس فرانسه اعلام کرد که به دنبال دو مظنون در این مورد است. براساس اعلام پلیس، به نظر می‌رسد در انجام این عمل انگیزه سیاسی در کار نبوده است.

“شارل دوگل” رئیس جمهوری پیشین و قهرمان ملی فرانسه، در سال ۱۹۷۰ درگذشت و در قبرستان شهر “کولومبی”* در شرق این کشور به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بازرسان پلیس روز یکشنبه ۷ خرداد/ ۲۸ مه در پی یافتن مرد جوان حدوداً سی ساله‌ای هستند که یک روز پیش از آن، با بالا رفتن از سنگ قبر “شارل دوگل”، اقدام به شکستن صلیب بالای آن کرده بود.

به گفته “فردریک ناهون” دادستان منطقه “شومون”، این فرد مهاجم بلافاصله پس از این کار از قبرستان خارج شده و به سوی اتومبیلی رفته که فردی در آن منتظرش بوده است. پلیس به دنبال یافتن فرد دوم نیز هست.
به گفته وی، بازرسان پلیس معتقدند که «احتمال دخیل بودن انگیزه سیاسی در این اقدام کم است، به ویژه آنکه کسی انجام آن را برعهده نگرفته است».

این درحالی است که چنین عملی، در روز ۲۷مه انجام گرفته که در سال ۲۰۱۴ از سوی مجلس ملی فرانسه به عنوان “روز ملی مقاومت” در این کشور نامگذاری شد.
انتشار این خبر با واکنش‌های بسیاری از سوی فرانسویان روبرو شده است. خبرگزاری فرانسه با اشاره به واکنش مردمی که روز یکشنبه به قبرستان “کولومبی” سرزده و با صلیب شکسته بالای قبر مواجه شده بودند، نوشته که بسیاری از آنان با محکوم کردن این اقدام، از آن بسیار متأثر شده‌اند.

شهرداری “کولومبی” اعلام کرده که «صلیب (بالای قبر) هرچه سریع‌تر بار دیگر نصب خواهد شد».

“مارین لوپن” رهبر “جبهه ملی” فرانسه (حزب راست افراطی این کشور)، گفته است: «آسیب رساندن به قبر ژنرال دوگل یک اقدام کاملاً محکوم و حقارت‌آمیز است».

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط