4.3 C
Paris
Thursday, April 18, 2024

تایید برجام توسط ترامپ بعد از آنهمه هارت و پورت و بور شدن مجدد فرقه رجوی

جمعه دوازدهم ژانویه، دونالد ترامپ بطور رسمی توافق هسته ای بین ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک را علیرغم ادعاهای قبلی خود مبنی بر پاره کردن برجام را،تایید کرد.

سه ماه پیش آقای ترامپ،حاضر به تمدید توافق هسته ای یا همان برجام نشد و در حقیقت خواستار خروج امریکا از این توافق شد اما طبق قوانین ایالات متحده،برای عملی شدن این خواسته اکثریت کنگره نیزمیبایستی آن را تایید میکردند.اما کنگره امریکا نیز که در این مدت همصدا با ترامپ مواضعی کاملا ضد برجام داشتند،در عمل جرات تایید فرمان رییس جمهوری امریکا را نداشته وآنها نیز بعد از آنهمه هارت و پورت در مقابل آن سکوت کرده و اعلام موضع نکردند.این به این معنا بود که کنگره قصد داشت توپ برجام را به زمین خود آقای ترامپ و دولتش بیاندازد،چرا که اینبار آقای ترامپ میبایستی با تایید مجدد خروج امریکا از این توافق، مقدمات قانونی خروج امریکا از برجام را عملی میکرد.اما روز گذشته و بعد ازهزار و یک تهدید و عربده کشی سرانجام نه تنها برجامی پاره نشد که بر عکس مورد تایید شخص آقای دونالد ترامپ ودولتش نیز قرار گرفت.

اما در این بین سرکردگان فرقه رجوی وسایتهای دروغ پراکنیشان مانند سایر خبرگزاریهایی که توسط لابی های قدرتمند عربستان و اسراییل وراستگراهای تند رو امریکایی،اداره میشوند سعی کردند مثل همیشه با سیانمایی وفریبکاری وبا بزرگنمایی وعده های گذشته ترامپ و تکرار هارت و پورت های قبلی وی و دولتش،صورت مسئله اصلی یعنی تایید برجام از سوی امریکا و آبروریزی جدید بوجود آمده را کمرنگتر کنند.

آفتابکاران که یکی از سایتهای فرقه رجوی میباشد امروز جمعه برابر با سیزدهم ژانویه بدون هیچ اشاره مستقیمی به تایید برجام از سوی ترامپ،سخنان نیکی هیلی سفیر ایالات متحده را منعکس کرده که از کشورهای جهان برای پیوستن به امریکا در مقابل ایران دعوت و به زبان ساده التماس کرده است.

خدمت سرکردگان بدون چاره وآینده فرقه رجوی عرض کنم که ،همان طور که چندی پیش کشورهای جهان علیرغم تهدیدهای مستقیم دونالد ترامپ مبنی بر قطع کمکهای مالی ،حاضربه همصدایی با ترامپ و دولت و کنگره این کشور در به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسراییل نشده و از تهدیدهای ترامپ نیز هراسی بخود راه نداد ند،اینبار نیزجهان جوابی مثل قبل را برای چندمین بار به آنها خواهد داد.

عدم همراهی کشورهای عضو شورای امنیت با امریکا در رابطه با اعترضات اخیر،یکی دیگر از شاخصهای مهم انزوای ترامپ و تمامی نژادپرستان و جنگ طلبان و متحدینش در مقابل با ایران بود.کار بجایی رسید که کشورهای عضو شورای امنیت از جمله فرانسه که از متحدین امریکا محسوب میشود،خطاب به امریکا اظهار کردند که اصولا کشیدن موضوع اعتراضات ایران به صحن شورای امنیت کاری از ابتدا اشتباه و غیر ضروری بود.

سایر سایتهای فرقه رجوی نیز امروز در مقابل عقب نشینی آشکار ترامپ از مواضع قبلیش،و تایید برجام از سوی امریکا سعی کردند با حاشیه دوزی و حاشیه پردازی از گفتن مستقیم خبرتایید برجام از سوی ترامپ،طفره بروند.برای مثال یکی دیگر از سایتهای رسمی فرقه در سر تیتر اخبار خود تنها با اشاره به موضع ترامپ در قبال توافق اتمی با ایران،با تکرار مکررات سعی بر منحرف کردن اذهان مخاطبین ازموضوع اصلی که همان تایید برجام از سوی ترامپ و دولت راستگرا و ضد ایرانیش بود،بسنده کرده است.

همانطور که میبینید،اعللام پایبندی امریکا به برجام و تایید آن از سوی شخص دونالد ترامپ آنقدربرای فرقه رجوی و دستگاه وابسته تبلیغاتیش آزار دهنده است که حتی قادر به بیان آن نیستند.

یکی از عمده ترین تفاوتهای موجود بین انسانها و حیوانات در این است که معمولا انسانها از گذشته خود میتوانند درس عبرت بگیرند و آنرا اصلاح کنند،اما حیوانات از چنین قدرت و موهبتی محرومند.سرکردگان فرقه رجوی نیز گویا از این قدرت و نعمت محرومند.چهل سال شکست و سقوط و گمراهی وسرخوردگی،آنها را به نقطه ای رسانده است که دیگر قدرت تشخیص بین مواضع مردمی از مواضع ضد حکومتی را از آنها گرفته است.

آنها را در بین مردم ایران و سایر جریانات و گروههای سیاسی بی پرنسیب و پایگاه کرده است،مواضع تند و سخت مردم ایران در وراکنش به سخنرانی مریم رجوی درهنگام اعتراضات مردمی در ایران و عکس العمل مردم نسبت به مریم رجوی،در سایت پوششی فرقه رجوی موسوم به بیگناه،یکی از هزاران بود.

سرکردگان فرقه از فهم این واقعیت که چرامردم از اشخاصی چون رضا پهلوی،در اعتراضات اخیر نام برده و به نوعی ازاو به عنوان یک اپوزیسیون یاد کردند،اما واکنششان به فراخوانهای فرقه و مریم و مسعود رجوی با اینهمه خشم و نفرت همراه است عاجزند.شاید هم نمیخواهند ببینند و بدانند،که هر چه تا کنون کردند ماحصلی جز نفرت عمومی برایشان به همراه نداشته است.

مزدوری برای کشورهای بیگانه و متخاصم یکی از دلایل اصلی نفرت مردم از این فرقه است،اما با رفتن زیر پرچم کشورهایی که دشمن ایران و ایرانی هستند از جمله عرنستان و اسراییل،موجبات بیشتر این نفرت را آماده میکنند واز تجربه مزدوری برای صدام حسین و پیامدهای آن برای فرقه ،عبرتی نمیگیرند.

از اینکه چرا مردم از آنها متنفرند ولی از پهلوی متنفر نیستند،عبرتی نگرفته و حاضر به نگاه کردن به گذشته و اشتباهات خودشان واصلاح آنها نیستند.

رهبری خود شیفته فرقه بخوبی میداند که مسئول تمامی شکستهای این فرقه از شروع انقلاب تا به امروز بوده است.درس گرفتن از گذشته و اصلاح آن به شجاعتی نیاز دارد که گویا نه در وجود رهبرفراری این فرقه دیده میشود نه در سایر سرکردگانش.

نادر کشتکار – وبلاگ نادر کشتکار

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط