7.8 C
Paris
Tuesday, March 19, 2024

تاکید مجدد موسس ویکی لیکس بر حمایت عربستان سعودی از داعش

جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس طی مصاحبه ای عربستان سعودی وچند کشور عربی و آفریقایی را به حمایت مستقیم از داعش متهم نموده است.

جولیان آسانژ طی این مصاحبه، ابعاد تازه‌ای از ایمیل‌های پاک شده‌ هیلاری کلینتون را فاش کرده که مربوط به حمایت مالی عربستان سعودی و چند کشور عربی از داعش می باشد.

او به طور مشخص به قرارداد فروش اسلحه به مبلغ ۸۰میلیارد دلار به عربستان سعودی در زمان وزارت خارجه کلینتون اشاره کرد و آن را بزرگتزین قرارداد تسلیحاتی جهان دانست. به علاوه، هیلاری کلینتون را متهم کرد که حمایت متحدانش یعنی عربستان سعودی و قطر از داعش را از افکار عمومی آمریکا مخفی نگه داشته است.

موسس ویکی لیکس گفته است؛ سعودی‌ها، قطری‌ها، مراکشی‌ها و بحرینی‌ها، به ویژه دو گروه اول به بنیاد کلینتون کمک مالی کرده‌اند، آنهم درحالی که هیلاری کلینتون، به عنوان مقام رده بالای دولتی، فروش گسترده‌ سلاح به عربستان سعودی را تأیید کرده است.

اشاره جولیان آسانژ به ایمیلی است که در ماه گذشته همراه با مجموعه ایمیل‌های درز کرده‌ رئیس ستاد تبلیغات کلینتون در پایگاه ویکی لیکس منتشر شد.
در آن ایمیل، هیلاری کلینتون از جان پودستا، مشاور وقت باراک اوباما و رئیس ستاد تبلیغات خواسته تا دولت‌های قطر و عربستان سعودی را که بطور مخفیانه از گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌های افراطی سنی حمایتهای مالی و لجستیکی می‌کنند، تحت فشار بگذارد.

در نتیجه‌ این اظهارات و انتشار اطلاعات تازه درمورد بنیاد کلینتون و حزب دموکرات، نه فقط دور تازه‌ای از حملات سایبری به سایت ویکی‌لیکس آغاز شده، که درعین حال، پرونده‌ آسانژ نیز دوباره به جریان افتاده است.
در همین رابطه بنا به گزارش رسانه ها، مقامات سوئدی در روز چهاردهم نوامبر در سفارت اکوادر در لندن از او بازجویی خواهند کرد.
پیشتر در سندی منتشر شده در ویکی لیکس به سال ۲۰۰۹ فاش شده بود که منبع اصلی گروه‌های تروریستی سنی در سرتاسر جهان، از جمله القاعده، طالبان و لشکر طیبه عربستان سعودی است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط