12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

تاثیر ماهی سالمون در سلامت فکر و جسم

یک پژوهش علمی نشان می دهد، براساس مطالعاتی که بتازگی انجام شده، شرایط زندگی کسانی که ماهی می خورند، از کسانی که مصرف ماهی در لیست غذای هفتگی آنها جایی ندارد، خیلی بهتر است. به تازگی اما چند حسن دیگر مصرف ماهی در پژوهش مشخص شده است.

همانطور که خوردن ماهی از قدیم به عنوان راهی ساده برای سالم تر زیستن تجویز میشده است. دلیل آن هم به خاطر وجود اسیدهای چرب امگا ۳، خوردن ماهی موجب می شود که قلبی سالمتر داشته باشید، دردهای مفصلی تان کاهش یابد و همچنین خطر افسردگی از شما دور باشد. مجله تناسب اندام، در مزیت های مصرف ماهی نوشته، با مصرف آن می توانید لاغرتر و سالم بمانید.

مطالعات همچنین نشان داده که خوردن ماهی بیشتر (و اسیدهای امگا۳ بیشتر)، می تواند به درمان انسان پس از حمله قلبی و کاهش تاثیرات آن کمک کند و خاصیت ضد تورمی عمومی داشته باشد. حالا یک خاصیت دیگر نیز برای خوردن ماهی زیاد پیدا شده است: ارتباط ماهی خوردن با بهتر خوابیدن و بهبود عملکرد مغز که در یک مطالعه تازه در دانشگاه پنسیلوانیا به دست آمده است.

کودکانی که هر هفته ماهی می خورند، در آزمایش بهره هوشی، تقریباً پنج درصد جلوتر از دیگران هستند و این کودکان کمتر دچار بدخوابی می شوند.

این مطالعه در مورد پانصد کودک ۹ تا ۱۱ ساله صورت گرفته است.

در این مرحله، نوع ماهی که بچه ها می خورند، مطرح نبوده است اما پژوهشگران می خواهند مطالعه گسترده تری در مورد ماهی هائی که بیشترین تاثیر مثبت را در عملکرد مغز و تنظیم خواب دارند انجام دهند.

ماهی سالمون از نظر داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ بسیار غنی است و ماهی های کوچکتر مثل ساردین نیز از این نظر بسیار مفید است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط