12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

تاثیر خشونت علیه زنان در مراسم انتخاب دختر شایسته فرانسه

خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است، مراسم انتخاب دختر شایسته فرانسه برای سال ۲۰۱۸ درحالی شنبه‌شب ۱۶ دسامبر برگزار شد، که خشونت‌ها علیه زنان در این کشور بر این مراسم سایه انداخته بود.

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، پیش از رژه دختران انتخاب شده از هر استان در این مراسم، کلیپی سیاه و سفید با عنوان “دختران شایسته برای مبارزه با خشونت علیه زنان بسیج می‌شوند” به نمایش در آمد.

در این کلیپ از زبان زنان گفته می‌شد: “من برای انتخاب آنچه می‌خواهم آزاد هستم، آزاد هستم که بگویم نه. من قوی و با اعتماد به نفس هستم. من زیبا هستم. من خودم هستم.”

همچنین ایریس میتنائر، دختر شایسته فرانسه در سال ۲۰۱۶ که به مقام دختر شایسته جهان در سال ۲۰۱۷ نیز رسید، در این مراسم گفت: “نباید فراموش کرد که در سال گذشته، هر سه روز یکبار، یک زن بر اثر خشونت‌های شوهرش در فرانسه کشته شد.”

با وجود طرح موضوع مبارزه با خشونت علیه زنان در مراسم انتخاب دختر شایسته فرانسه، فمینیست‌های فرانسوی همچنان معتقدند که این مراسم به زن نگاه “ابزاری” دارد.

با این حال، مارلن شیاپا، وزیر امور برابری زنان و مردان، از فراهم شدن فرصتی برای برانگیختن حساسیت خانواده‌های زیادی که مقابل تلویزیون این برنامه را مشاهده می‌کنند، استقبال کرد.

در مراسم شنبه‌شب، یک جوان ۲۳ ساله اهل شمال فرانسه، به عنوان دختر شایسته این کشور در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.

حدود ۷.۴ میلیون نفر از فرانسوی‌ها مراسم انتخاب دختر شایسته را به صورت مستقیم از تلویزیون نگاه کردند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط