10.6 C
Paris
Friday, April 19, 2024

بزرگترین حمله سایبری برای اختلال اینترنتی در آمریکا

به گزارش آریا نیوز، روز جمعه ۲۱ اکتبر ۲۰۱۶، زیر ساخت ها و فعالیت چندین سایت‌ عمده اینترنتی در اثر حمله سایبری مختل شد.

بنا به گزارشات دریافتی این حمله سایبری باعث شد میلیون‌ها کاربر در شرق آمریکا و برخی نقاط جهان از دسترسی به توئیتر، نت‌فلیکس، آمازون، تامبلر، ردیت، سی ان ان و برخی از مهمترین وبسایت های بین المللی محروم شوند.

به گزارش روزنامه یو اس ای تودی، نخستین موج این حملات سایبری از ساعت ۷:۱۰ صبح جمعه آغاز شد، که در نهایت در ساعت ۹:۳۰ مشکل حل شد. اما اندکی بعد موج دوم حملات آغاز شد که تا ظهر ادامه داشت.

دلیل عمده قطع دسترسی کاربران شرق آمریکا به برخی وبسایت‌های عمده، رد گسترده درخواست‌های دسترسی به سرورهای شرکت «داین»، که به دنبال حملات سایبری به صورت خودکار انجام می‌شود، عنوان شده است.

رد گسترده و خودکار درخواست‌های دسترسی زمانی انجام می‌گیرد که یک شخص یا یک گروه با ارسال انبوه تقاضا به یک سایت مشخص، ترافیک مصنوعی ایجاد و عملکرد سیستم را دچار اختلال می‌کند.

این شرکت اعلام کرده است که عملکرد سرور این شرکت حدود ساعت ۷:۱۰ به وقت شرق آمریکا محتل شد و متخصصان داین بلافاصله حملات سایبری صورت گرفته علیه سرورهای اصلی را زیر نظر گرفته و دست به کار شدند. اما تا کنون اطلاعاتی درباره این که چه کسانی پشت این حملات گسترده سایبری بوده‌اند، وجود ندارد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط