8.4 C
Paris
Friday, April 19, 2024

برغم مشاهده حاصل ترور اخلاقی و برغم حکم محکومیت دادگاه، ترور ادامه دارد

ایو بونه، یک فرانسوی که در کشور خود نیز اعتباری تحصیل نکرده است، کتابی را با عنوان «واواک در خدمت آیت الله ها» انتشار داده است. نویسنده این کتاب او نیست، گروه رجوی است. از کسانی که هدف از نوشتن کتاب، از جمله بدنام کردن آنها بوده است، آقایان دکتر احسان نراقی و جهانیگر شادانلو به دادگاه شکایت کرده اند. دادگاه تشکیل شده و پس از شنیدن شکایات شاکیان و شاهدان ایو بنه، یعنی اعضای گروه رجوی، حکم محکومیت ایو بنه را در 11 فوریه 2010، صادر کرده است.

هرگاه قرار بر این بود که این گروه از یک عمر ترور اخلاقی درس بگیرد، محکوم شدن در دادگاه فرصتی بود برای رها کردن این روش و آزاد کردن خود از خشونتی تا این اندازه کور و ضد اخلاقی. اما زورپرست کجا و درس عبرت گرفتن کجا؟ فکر و روش زورپرستان یکی هستند: زورپرست شکست مسلم را هم پیروزی می خواند و این کار را با دروغ و جعل قول و وارنه کردن واقعیت انجام می دهد:

● در حکم دادگاه در مورد دکتر نراقی آمده است:

«دادگاه آقای ایو بونه را بخاطر بدنام کردن آقای احسان نراقی، با انتشار کتابی در باره دوایر سری ایران، محکوم می کند. افزون بر این، دستور می دهد اطلاعیه زیر (به هزینه ناشر و ایو بنه تا مبلغ 3000 یورو و در سه نشریه به انتخاب دکتر نراقی) انتشار یابد:

« بنا بر حکم 11 فوریه 2010، دادگاه عمومی پاریس (شعبه 17 جنحه – شعبه مطبوعات)، کریستف بارژ مسئول شرکت انتشاراتی تیمه و ایو بونه، مؤلف کتاب، بخاطر بدنام کردن احسان نراقی از راه افترا، در منظر همگان، در برخی از قسمتهای کتاب «واواک در خدمت آیت الله ها»، منتشره در آوریل 2009، محکوم شده اند.»

● در حکم دادگاه در باره جهانگیر شادانلو آمده است:

«حتی اگر این رفتارها که مربوط به جهانگیر شادانلو می شوند، نادرست باشند، بخصوص در مورد نام انجمن مربوطه، و یا حتی اگر کتاب برخی رفتارهای قابل محکومیت واواک را افشا کند، حرف هایی که در مورد این شاکی (آقای شادانلو) زده شده به خودی خود ، افترا نیستند.

جهانگیر شادانلو می تواند بعنوان شاکی در دادگاه حاضر شود اما وی به دلیل حکم رفع تعقیب قضایی صادره توسط دادگاه از هر گونه تقاضای مجازات از محضر دادگاه معاف است.

به استناد همین موارد، دادگاه کریستف بارژ،ایو بونه و شرکت انتشاراتی تیمه را در برابر جهانگیر شادانلو به عنوان شاکی، مسئول می داند.»

● ایوبونه بدین خاطر که محکوم شده است و شادانالو بدین جهت که دادگاه واواک را یک دستگاه اطلاعاتی معمولی تصور کرده است و نه یک سازمان در خدمت جنایت( ترور و قتل و دستگیری و شکنجه ) و فساد و خیانت به کشور، و منتسب کردن او را به واواک هتک حیثیت ندانسته است، تقاضای تجدید دادرسی کرده اند.

● با وجود حکمی چنین شفاف، در سایت گروه رجوی آمده است:

« راي دادگاه شعبه 17پاريس در رابطه با شكايت احسان نراقی

پرونده سازي و شكايت وزارت بدنام اطلاعات آخوندها در فرانسه عليه ايوبونه و مقاومت ايران, بخاطر افشاي مزدوران و شبكه اطلاعات آخوندي در دادگاه پاريس شكست خورد.

شعبة 17 دادگاه جنحة پاريس, شكايت مزدوران: جهانگير شادانلو, منوچهر شلالي و احسان نراقي را در اينباره كه در كتاب ايو بونه بنام « واواك در خدمت آيت الله ها» به غلط به مزدوري براي اطلاعات آخوندها متهم شده اند, رد كرد و مزدوري آنان براي اطلاعات بدنام آخوندها مسجل گرديد. شكايت مزدوران از سوي شماري از همدستان رژيم و اطلاعات بدنام آن در فرانسه و يك سرويس فرانسوي كه در پشت پروندة ننگين17 ژوئن قرار داشت مورد حمايت قرار گرفته بود.»

انقلاب اسلامی: مبارزه با زور پرستی یک مبارزه است. چرا که زورپرستان یک ماهیت بیشتر ندارند. آن روز ایرانیان استقلال و آزادی خویش را باز می یابند که دیگر زورپرستان صحنه گردان صحنه سیاسی ایران نباشند. از این رو، دفاع از حقوق انسان، تنها در اعتراض به تجاوزهای رژیم به حقوق انسانها خلاصه نمی شود. این دفاع می باید عام باشد و از هرکسی که در حقوقش مورد تجاوز قرار می گیرد و قربانی ترور اخلاقی می شود، می باید دفاع شود.

http://enghelabe-eslami.com/dar-in-shomare/744-tajavoz-be-hoghogh.htm

نشریه انقلاب اسلامی

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط