10.6 C
Paris
Friday, April 19, 2024

با کی مون خانم جین هال کوت را بعنوان دستیار خود در مسئله انتقال ساکنین کمپ لیبرتی (حریه) به کشورهای ثالث معرفی کرد

Jane Holl Lute

دبیر کل سازمان ملل متحد آقای بان کی مون امروز انتصاب خانم جین هال لوت بعنوان مشاور مخصوص در زمینه انتقال ساکنین کمپ حریه (لیبرتی – م) عراق را اعلام نمود.

کمپ حریه که در نزدیکی فرودگاه بغداد قرار دارد شامل حدود ۳۲۰۰ تن از ایرانیان تبعیدی است که بسیاری از آنها اعضای گروهی بنام مجاهدین خلق ایران می باشند. این افراد از دهه ۱۹۸۰ در عراق بسر می برند.

کمیساریای عالی پناهندگی به همراه دفتر سازمان ملل در عراق، یونامی، از سال ۲۰۱۱ سعی نموده اند تا امکان انتقال این افراد به خارج از عراق بوجود بیاورند. جامعه بین المللی تا کنون فقط موفق به انتقال ۳۱۱ تن از این افراد به کشورهای ثالث شده است.

بنا بر گفته سخنگوی آقای بان کی مون، خانم هال لوت که شهروند امریکا می باشد در مقام جدید خود با مجموعه گسترده ای از طرفهای ذینفع و بخصوص با کشورهای عضو (عضو سازمان ملل) مذاکره خواهد نمود تا امکان انتقال ساکنین این کمپ را فراهم آورد.

مسئولیت های پیشین خانم هال لوت در گذشته؛ مسئولیت های مختلفی همچون “مشاور دبیرکل در فراهم آوردن صلح” و “مشاور دبیر کل در حمایت از گسترش عملیات نگاهبانی از صلح” را شامل می گردد.

خانم هال لوت در گذشته ای نزدیک مقام معاونت امنیت داخلی ایالات متحده امریکا را بر عهده داشته است. وی همچنین بعنوان “رئیس اجرایی بنیاد سازمان ملل و صندوق جهانی بهتر” و مسئولیت های دیگر نیز انجام وظیفه کرده است.

مقام جدید الانتصاب سازمان ملل با فرستاده ویژه آقای بان در عراق و ریاست دفتر سازمان ملل در عراق آقای نیکولای ملادنوف همکاری نزدیکی خواهد داشت. آقای ملادنوف هفته گذشته تاکید نمود دولت عراق بر اساس قرارداد امضا شده با سازمان ملل در سال ۲۰۱۱ مسئولیت کامل حفاظت از ساکنین این کمپ را بر عهده دارد.

کمپ حریه و کمپ عراق جدید (سابقا اشرف) که قبلا محل اقامت این گروه بوده است با حملات خشونت باری مواجه بوده است.

ترجمه ایران اینترلینک

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط