8.5 C
Paris
Friday, April 19, 2024

بازگشت محمدرضا گلزار با فیلم خشکسالی و دروغ به سینما

فیلم خشکسالی و دروغ به کارگردانی پدرام علیزاده قرار است هفتم مهر ماه در ایران اکران شود و به این ترتیب دوری محمدرضا گلزار، از هنرمندان شناخته شده ایران از سینما، به پایان می رسد.
آقای گلزار مدتی ممنوع الکار بود و دو فیلم آخری هم که در آن حضور داشت – یعنی «مهمونی کامی» و «مادر قلب اتمی» به دلایل مختلفی پروانه نمایش نگرفت و توقیف شد.
«خشکسالی و دروغ» نخستین پروژه سینمایی محمدرضا گلزار است که پس از چهار سال در سینماهای ایران اکران می شود.
این فیلم اقتباسی است از نمایش جنجالی به همین نام، نوشته محمد یعقوبی نمایشنامه نویس نوآوری که این روزها یکی از چهره های موفق تئاتر ایران است.
فیلمنامه را محمد یعقوبی نوشته و در تولید این پروژه سینمایی مشارکت داشته است؛ البته فیلم تفاوت هایی اساسی با نمایش دارد و شخصیت های جدیدی به داستان اضافه شده است.
خشکسالی و دروغ، دومین فیلم بلند پدرام علیزاده در مقام کارگردان است و علاوه بر محمدرضا گلزار هنرمندان دیگری چون پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی و خاطره اسدی در آن حضور دارند.
این فیلم به دلیل ممیزی از سی و چهارمین جشنواره سینمایی فجر کنار گذاشته شد و فرآیند صدور پروانه نمایش آن طولانی، پیچیده و جنجالی بود.
پس از رایزنی های بسیاری که پدرام علیزاده کارگردان فیلم با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت، پروانه نمایش به شرط حذف چند «صحنه مورددار»، فروردین ماه گذشته صادر شد.
البته اکران خشکسالی و دروغ، به دلیل اختلاف تهیه کنندگان با پخش کننده و مصادف شدن با مناسبت های مذهبی چند بار به تأخیر افتاد، تا این که در نهایت قرار شد هفتم ماه مهر در سینماهای ایران اکران شود.
با توجه به موفقیت نمایش و حواشی زیاد فیلم در ماه های اخیر، پیش بینی می شود «خشکسالی و دروغ» یکی از آثار پرفروش سینمای ایران باشد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط