11.7 C
Paris
Tuesday, April 16, 2024

بازداشت ١٠ نفر درعملیات ضد تروریستی فرانسه و سوئیس

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، ده نفر که از ١٨ تا ۶۵ ساله معرفی شده‌اند، هم‌زمان در دو منطقۀ فرانسه و در سوئیس، در ارتباط با تروریسم بازداشت شدند. این افراد از طریق شبکۀ تلگرام با هم ارتباط داشته‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از “منابع آشنا با پرونده” می‌نویسد که بازداشت شدگان در پیام‌های خود “مسائل نگران‌کننده‌ای را مطرح می‌کردند”. این خبرگزاری گوشزد می‌کند که شبکۀ تلگرام به طور کلی زیاد مورد استفادۀ “جهادگران” قرار می‌گیرد.

وزارت کشور و مقامات قضایی فرانسه چندان تمایلی به ارائۀ اطلاعات بیشتر در مورد این بازداشت‌ها نشان نداده‌اند. ژرار کلمب، وزیر کشور گفت: “این بازداشت‌ها در چارچوب عملیاتی است که متأسفانه برای ما عادی شده است”.

اکثر بازداشت شدگان برای سرویس‌های اطلاعاتی فرانسوی شناخته شده بودند. ٩ نفر از آنها در حوالی پاریس و در جنوب فرانسه، و یک زن ٢٣ سالۀ اهل کلمبیا در سوئیس بازداشت شده‌اند. عملیات به طور مشترک توسط پلیس فرانسه و سوئیس به اجرا گذاشته شد. برخی رسانه‌های محلی نوشته‌اند که هیچ سلاحی یافت نشده است.

ظاهراً در مرحلۀ نخست، دستگاه‌های اطلاعاتی به زن کلمبیایی مظنون شده بودند. وی با استفادۀ مکرر از شبکۀ تلگرام، پیام‌هایی به آشنایان فرانسوی خود می‌فرستاده که حاوی اشاراتی به “حرکات خشونت‌آمیز” بوده است. معلوم نیست که وی از عملیات مشخصی صحبت می‌کرده یا مطالبی کلی می‌نوشته است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط