11 C
Paris
Tuesday, April 23, 2024

بازداشت عاملان برگزاری مراسم روز بزرگداشت کوروش در شیراز

بنا به گزارش رسانه ها، دادستان شیراز گفته است که؛ عاملان برگزاری مراسم روز بزرگداشت کوروش و تجمع در پاسارگاد بازداشت شده‌اند.
او تاکید کرده است دستگاه‌های امنیتی٬ اطلاعاتی و انتظامی از قبل اقدامات دستگیرشدگان را زیر نظر داشته‌ و برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شده و با آنان برخورد خواهد شد.
آقای علی صالحی٬ دادستان عمومی و انقلاب شیراز مرکز استان فارس گفته است؛ پس از انجام تحقیقات لازم٬ لیدرها و سرشاخه‌های اصلی این تجمع که به سردادن شعارهای هنجارشکنانه و ضدارزش‌ها اقدام کرده بودند٬ دستگیر شدند.
بر اساس گزارش‌هاتی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، روز جمعه هفتم آبان ماه هزاران نفر در مراسم بزرگداشت کورش بنیانگذار هخامنشیان شرکت کردند. همان شب گزارش شد که عده‌ای از جمله محمدرضا عالی‌پناه شاعر طنزپرداز متخلص به هالو که در آن مراسم شرکت کرده بودند بازداشت شده‌اند.
در مراسم بزرگداشت کوروش شعارهای مختلف و گاهی متضاد داده می‌شد. عده‌ای علیه اعراب شعار می‌دادند در حالی که شماری دیگر به زبان عربی از اقوام مختلف ایران دفاع می‌کردند. همچنین شعارهایی در حمایت از خاندان پهلوی شنیده می‌شد.
یک روز پیش آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع شیعه به شدت از برگزاری این مراسم انتقاد کرده بود و گفته بود چرا عده‌ای در مدح کورش همان شعارهایی را داده‌اند که برای رهبر انقلاب استفاده می‌شود. او از مسئولان به دلیل آن‌که اجازه داده‌اند این مراسم برگزار شود انتقاد کرده بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط