11.2 C
Paris
Friday, April 19, 2024

بازداشت زوج زرتشتی دو تابعیتی در ایران

یک زوج ایرانی زرتشتی به نام‌های کارن وفاداری و آفرین نیساری، از مرداد ماه در ایران بازداشت شده‌اند و در چهار ماه اخیر خانواده آنها تحت فشارهای امنیتی بوده است. نزدیکان این دو می‌گویند اطلاعات سپاه پاسداران مسئول بازداشتشان است.

کاته وفاداری، خواهر آقای وفاداری، با انتشار نامه‌ای خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، گفته است که خانواده آنها با پاپوش دوزی برای اخاذی مالی، تصرف اموال، و تهدیدات امنیتی مواجه بوده‌اند.

کارن وفاداری و آفرین نیساری اداره گالری آن در تهران را به عهده داشته‌اند.

خواهر آقای وفاداری به اتهام‌های مطرح شده از طرف دادستان اشاره کرده و گفته است که این اتهامات نفی حقوق شهروندی، تعرض به منزل شخص و محل کسب است.

مرداد ماه امسال عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، خبر داد خانه‌ای کشف شده که دیپلمات‌های کشورهای خارجی و شهروندان ایرانی از آن برای برگزاری مجلس مختلط و برای فساد استفاده می‌کردند و در این خانه چهار هزار لیتر مشروب الکلی کشف شد.

آقای دولت آبادی گفته بود دو ایرانی با تابعیت کشورهای دیگر هم در این رابطه بازداشت شدند.

مقام‌های قضایی و امنیتی ایران در سال‌های اخیر با چندین ایرانی دوتابعیتی برخورد کرده‌اند. گروهی از محافظه‌کاران و همچنین مقام‌هایی در سپاه به طور ویژه نسبت به دوتابعیتی‌ها و احتمال سوءاستفاده دشمنان از آنان برای نفوذ حساس هستند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط