9.2 C
Paris
Tuesday, April 23, 2024

اورسولا فون در لاین از حضور مسلمانان در ارتش آلمان دفاع کرد

اورسولا فون در لاین حضور مسلمانان در ارتش آلمان را بسیار مهم ارزیابی کرده است.
وزیر دفاع آلمان بر این باور است که مأموریت ارتش آلمان در افغانستان به درازا خواهد کشید. او در گفت‌وگو با روزنامه‌های “فونکه مدین گروپه” گفت: ما باید در افغانستان بیشتر بمانیم.
وزیر دفاع آلمان می‌گوید، مدت مأموریت ارتش این کشور در افغانستان به چگونگی پیشرفت اوضاع افغانستان بستگی دارد. او یادآور شد که آلمان به تنهایی برای خروج از افغانستان تصمیم نخواهد گرفت و این تصمیم را به طور مشترک با متحدان خود اتخاذ خواهد کرد.
اورسولا فون در لاین گفت‌: «آلمان به ‌تنهایی وارد نشده که به تنهایی خارج شود.» به گفته این سیاستمدار حزب دمکرات‌مسیحی آلمان نشانه‌هایی “امیدوار کننده از پیشرفت” امور در افغانستان به چشم می‌خورد، با این همه بسیاری از مسائل هنوز “بسیار بد” است.
چند روز پیش هانس ـ پتر بارتلس، مسئول ویژه مجلس آلمان در امور دفاعی بعد از ملاقات با واحدهای آلمانی مستقر در افغانستان گفت، اوضاع امنیتی در این کشور “به‌شدت وخیم” شده است. او نیز گفت،‌ به این باور رسیده که سربازان آلمانی باز هم باید به مدت طولانی در افغانستان مستقر بمانند.
اورسولا فون در لاین، وزیر دفاع آلمان حضور مسلمانان در ارتش این کشور را نه تنها “غیر قابل چشم‌پوشی” بلکه لازم می‌داند. او می‌گوید: «ما در مأموریت‌های خارجی در حال حاضر حدود ۱۷۰ سرباز مسلمان داریم. آن‌ها غیر قابل چشم‌پوشی‌اند.»
به نظر فون در لاین سربازان مسلمان به دلیل آشنایی با فرهنگ و زبان کشورهای مسلمان ارتباط با مردم این کشورها را برای سربازان آلمانی آسان‌تر می‌کنند.
او گفت، در ارتش آلمان سربازانی وجود دارند که تبارشان ترک، آفریقایی یا عربی است و تعداد آلمانی ـ روسی‌ها هم کم نیست. او تعداد کل ارتشی‌هایی با تبار خارجی نزد ارتش آلمان را حدود ۱۵ درصد اعلام کرد.
فون در لاین همچنین گفت، با وجود اختلاف‌های موجود با ترکیه سربازان آلمانی باز هم در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه مستقر خواهند ماند. او گفت که خروج نظامیان آلمان از این پایگاه به مبارزه مشترک علیه تروریسم ضربه خواهد زد.
وزیر دفاع آلمان تأکید کرد که این کار “تنها به نفع دولت اسلامی [داعش] تمام خواهد شد” و مبارزه با تروریسم برترین اولویت و ورای همه اختلافات موجود است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط