7.5 C
Paris
Thursday, April 18, 2024

انتقال قریب الوقوع اعضای مجاهدین خلق از عراق به آمریکا و آلبانی و رومانی؟

mek-mko-pmoi-members-relocated-liberty_albania

شایعه ویا واقعیت ؟: گفته میشود که تعداد هشتصد و پنجاه نفر از اعضای مجاهدین مستقر در عراق بزودی به کشورهای امریکا ، رومانی و آلبانی انتقال میابند . تا چه حد این گزارش میتواند صحت داشته باشد که توسط جدا شدگان مجاهدین منتشر شده است را باید منتظر بود هرچند درآمریکا تحرکاتی برای پذیرش بخشی از اعضای مجاهدین اخیرا در بین مقامات آمریکایی وجود داشته است و در مورد انتقال آنها به آمریکا برای پیش قدم شدن ، واکنش های مثبتی انجام گرفته بود -البته گفته میشود وشایع است اعضای خاص که بدرد آموزش جاسوسی وترور بخورند – پذیرفته و بخش دیگری نیز به رومانی و آلبانی فرستاده میشوند .

در را بطه با رومانی نیز امریکا تحرکات دپیلماتیک وملاقاتهایی با اعضای دولت رومانی در این رابطه در گذشته داشته و آلبانی هم یک متحد آمریکا میباشد که قبلا نزدیک به سیصد تن از اعضای مجاهدین را در خاک خود پذیرفته است. رهبران مجاهدین البته همچنان نا امید نبود ه ودرجهت نگاه دا شتن اعضای خود در عراق میباشند چرا که انتقال تمامی آنه به خارج و کشورهای ثالث علاوه بر فروپاشی کامل تشکیلاتی مجاهدین و طرحهای جنجال آفرینی آنها با مرگ اعضا از دستشان میرود. از طرفی باعث میشود که بسیاری ازاین اعضای ناراضی به افشاگری پرداخته و باعث رسوایی بیشتر رهبری مجاهدین وجنایتهای آنها شوند .

بی جهت نیست که رجوی تمامی تلاش خود را تاکنون کرده است که از روند انتقال آنها جلوگیر ی نماید و گفته میشودکه وی به کشور ثالث “ویرس سه نقطه “گفته است که تشکیلات وی را از درون چون موریانه خورده است . ولی با روند اوضاع فعلی عراق این امکان وجود دارد که اعضای این گروه بخشا حد اقل به یک کشور ثالث امن پایشان برسد .

منبع؛ فراخوان مستقل  برای خروج انسانی ساکنین لیبرتی از عراق

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط