8.8 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

امضای توافق گازی با شرکت فرانسوی توتال در تهران

بنا به گزارش رسانه ها، شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین و شرکت پتروپارس، موافقتنامه اصولی برای طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را بر اساس الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران امضا کردند.
این اولین توافقنامه بین المللی در حوزه انرژی در ایران است که پس از اجرایی شدن توافق برجام و رفع تحریم های اتمی امضا می شود. بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم امضای موافقتنامه حضور داشته است.
میدان گازی پارس جنوبی با کشور قطر مشترک است. به دلیل تحریم هایی که ایران در بیش از یک دهه گذشته با آن رو به رو بود، تاکنون نتوانسته میزان تولید گاز خود را با قطر برابر کند.
شرکت ملی نفت ایران پیش از این اعلام کرده بود که اولویت اصلی نفتی این کشور، توسعه کامل پارس جنوبی رساندن میزان تولید به قطر است.
ارزش موافقتنامه ای که امروز برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امضا شد، ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است و سند آن به امضا علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیر بخش خاورمیانه توتال، مدیر امور خاورمیانه شرکت ملی نفت چین و مدیرعامل پتروپارس رسید.
رسانه های ایران به نقل از مقام های نفتی این کشور می گویند که امضا قرارداد نهایی در اوایل سال ۲۰۱۷ صورت خواهد گرفت که کمتر از دوماه دیگر آغاز می شود. قرار است تولید گاز از این فاز در مدت ۴۰ ماه پس از امضای قرارداد آغاز شود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط