4.1 C
Paris
Thursday, April 18, 2024

افول ستاره بخت داماد ترامپ در کاخ سفید

خبرگزاری آلمان گزارش کرده است، پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، داماد او نیز با سر و صدای زیاد وارد کاخ سفید شد. وظایف سنگینی بر عهده جرد کوشنر جوان نهاده شد. اما مدتی است که از “آقای کامل” خبری نیست. دلیل این غیبت چیست؟

آن‌طور که پایگاه اینترنتی “برایت‌بارت” نوشته، اخیرا مشخص شده که حضور ایوانکا ترامپ و همسرش، جرد کوشنر، در کسوت مشاوران دونالد ترامپ در کاخ سفید “یکی از مخرب‌ترین تصمیم‌ها” بوده است. “برایت‌بارت” متعلق به استیو بنن است؛ استراتژیست جنجالی کاخ سفید که در ماه اوت از سمت خود برکنار شد و البته آن‌طور که پایگاه اینترنتی “اشپیگل” آلمان نوشته، ترامپ هنوز از رهنمودهای او بهره می‌برد.

به نوشته‌ی “برایت‌باند”، ایوانکا ترامپ – “دختر اول” ایالات متحده – و همسرش، کوشنر، همواره “مانعی در مسیر” تحقق برنامه‌های ترامپ بوده‌اند. گفته می‌شود، عنوان “آقای کامل” که به کوشنر اطلاق می‌شد، این روزها بیشتر به حالت کنایه به کار می‌رود و او از مشاور ارشد رئیس جمهوری به دردسری حقوقی در پرونده “دخالت روسیه در انتخابات آمریکا” تبدیل شده است.

حضور دختر و داماد ترامپ در کاخ سفید از روز اول انتقادبرانگیز بود. مجله‌ی “وَنیتی فِر” (Vanity Fair) اخیرا به نقل از “منبعی نزدیک” نوشته بود که ترامپ علاقه دارد این زوج را پی کسب و کار املاک و مستغلات به منهتن بازگرداند.
جرد کوشنر بی‌تجربه با وجود این‌که ۳۶ سال بیشتر نداشت، قرار بود پروژه “اصلاحات دولت” را عملی کند، روابط آمریکا با چین را بازبینی کند و از همه مهمتر، بحران صدساله‌ی خاورمیانه را حل کند.
همچنین قرار بود در کاخ سفید نهادی تازه به نام “دفتر نوآوری‌های آمریکا” به ریاست کوشنر ایجاد شود. این دفتر بنا بود به کمک بخش خصوصی “کیفیت زندگی آمریکایی‌ها را بهبود ببخشد”.
بخشی از موارد یادشده همچون سیاست چین را خود ترامپ بر عهده گرفته و موارد دیگر مانند دفتر نوآوری‌ها در حد برنامه باقی مانده‌اند. کوشنر در راستای “حل بحران خاورمیانه” هم چند بار به این منطقه سفر کرد، اما هر بار با دست خالی بازگشت.

به نوشته‌ی پایگاه اینترنتی “اشپیگل” آلمان، رئیس جدید ستاد کارکنان کاخ سفید هم در رانده‌ شدن “آقای کامل” و “دختر اول” به حاشیه بی‌تأثیر نبوده است. گفته می‌شود جان کِلی “بال کوشنر را چیده”، حوزه‌ی اختیارات او را محدود کرده و برخی رفتارهای او – از جمله دور زدن ترامپ و مذاکره با دمکرات‌ها – را تحمل نمی‌کند.
گفته می‌شود بار اتهام‌ها علیه کوشنر در پرونده‌ی “دخالت روسیه در انتخابات آمریکا” هم هر روز سنگین‌تر می‌شود. او از قرار معلوم در دوران مبارزات انتخاباتی ترامپ ارتباطی وسیع‌تر و مخرب‌تر از آن‌چه می‌گوید، با روسیه داشته است.
دونالد ترامپ رانده ‌شدن دختر و داماد خود به حاشیه را رد می‌کند. جرد کوشنر هم در روزهای اخیر به روزنامه “واشینگتن پست” گفته بود: «ما می‌خواهیم بمانیم». به نوشته‌ی پایگاه اینترنتی “اشپیگل” آلمان، با وجود این شواهد نشان می‌دهند که روزهای اوج این زوج در کاخ سفید به پایان رسیده است. افزون بر این، کوشنر ظاهرا در کسب و کار پیشین خود هم با مشکل روبه‌رو است: او برای یکی از آسمانخراش‌های خانوادگی خود تا سال ۲۰۱۹ به ۲/ ۱ میلیارد دلار وام نیاز دارد. “اشپیگل” می‌نویسد، اما سرمایه‌گذاران، از جمله سرمایه‌گذاران در چین، روسیه و قطر، از زمان انتخابات آمریکا مردد شده‌اند و کنار نشسته‌اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط