8.5 C
Paris
Friday, April 19, 2024

افزایش ۲۰ درصدی متقاضیان پناهندگی در فرانسه

فرانسه طی هشت ماه گذشته بیش از ۵۴ هزار تقاضای پناهندگی را ثبت کرده است.

“پاسکال بریس”، رئیس “دفتر حفاظت از پناهندگان و افراد بدون تابعیت” در فرانسه، روز شنبه ١٠ سپتامبر گفت شمار متقاضیان پناهندگی در فرانسه نسبت به همین دوره در سال گذشته بیشتر از ۱۹ درصد افزایش یافته است.

رئیس دفتر حفاظت از پناهندگان و افراد بدون تابعیت در فرانسه، این افزایش را «متعادل» ارزیابی کرده و گفت در هشت ماه اول سال ۲۰۱۵ شمار متقاضیان به بیشتر از ۴۵ هزار نفر میرسید. او مجموع تقاضای پناهندگی در سال گذشته را نزدیک به ۸۰۰ هزار تفاضا ذکر کرد.

پاسکال بریس همچنین از افزایش تقاضای پناهندگی در میان پناهجویان اردوگاه ” کاله” در شمال فرانسه اشاره کرد و گفت حدود ۴۲۰۰ تن از پناهجویان این اردوگاه، از ماه ژانویه تا کنون تقاضای پناهندگی داده‌اند؛ او از این افزایش اظهار خرسندی کرد و آن را قدم مهمی در راه برچیدن اردوگاه “کاله” دانست.

بر اساس آمار تائید نشده حدود ۹ هزار پناهجو در اردوگاه “کاله” زندگی می کنند و بخش اعظم آنان کسانی هستند که میخواهند به بریتانیا بروند. وزارت کشور فرانسه، در گذشته چندین بار تلاش کرد پناهجویان ساکن این اردوگاه را که شمارشان به مراتب کمتر از رقم کنونی بود، به مراکزی دیگر منتقل و بخشی از پناهجویان را به تقاضای پناهندگی در فرانسه ترغیب کند.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط