13.4 C
Paris
Friday, March 29, 2024

افزایش دو میلیونی تعداد پناهندگان جهان در سال ۲۰۱۷

بنابه گزارش سازمان ملل متحد، فیلیپو گراندی نماینده عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت تعداد کسانی که در ۲۰۱۶ به اجبار آواره شدند به ۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید. وی افزود در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲ میلیون نفر به عنوان پناهجو از کشور خود گریختند.

فیلیپو گراندی گفت: «آنها اغلب بیمار و آسیب دیده و گرسنه به مناطق مرزی دور افتاده، در جوامعی میرسند که با فقر و عدم توسعه دست به گریبانند».

کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل گفت تنها در چند هفته گذشته ۶۵۰ هزار پناهجو از سودان جنوبی و ۵۰۰ هزار مسلمان روهینگیا از خشونت در میانمار گریخته اند.

گراندی افزود: «بستن مرزها و محدود کردن پذیرش پناهجو روشهای محدود پناهندگی اسکان نامحدود در اردوگاه های نامناسب و فشار برای بازگشت زود هنگام همگی متاسفانه افزایش یافته و بیگانه هراسی نیز پناهندگان را هدف قرار داده است.
ما شاهد بدتر شدن فضای محافظت شده برای پناهجویان در بسیاری از نقاط جهان از جمله در کشورهای صنعتی در اروپا در استرالیا و ایالات متحده بودیم».

فیلیپو گراندی با ابراز نگرانی گفت نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار پناهجو نیاز به اسکان مجدد در یک کشور سوم دارند ولی انتظار میرود امسال تنها کمتر از ۱۰۰هزار محل برای اسکان آنها فراهم شود.

او افزود این تنها موضوع اصول و ارزش ها نیست مساله ایجاد ثبات منطقه ای و جهانی را هم در بر می گیرد. فیلیپو گراندی حفاظت از پناهندگان و مساله امنیت را اهداف مکملی خواند که باید در کنار هم قرار گیرند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط