10.4 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

افتتاح اولین تله کابین شهری با حضور سگولن رویال در شهر برست فرانسه

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولین تله‌کابین شهری در فرانسه، با حضور سگولن رویال، وزیر محیط زیست این کشور، روز شنبه نوزدهم نوامبر، در شهر برست، واقع در غرب فرانسه راه‌اندازی شد. این برای اولین بار است که در فرانسه تله‌کابین وارد سامانه حمل و نقل شهری می‌شود.

تله‌کابین شهری برست 65 متر ارتقاع دارد و اولین خط آن، بخش غربی شهر را با گذر از مرکز به بخش شرقی شهر، تنها در چند دقیقه متصل می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که اولین تله‌کابین شهری فرانسه سالانه 675 هزار نفر را در شهر برست جابه‌جا کند.

شهرداری برست اعلام کرده که ساخت و راه‌اندازی این سامانه شهری تنها 19.1 میلیون یورو هزینه داشته است. این درحالی است که ساخت یک پل شهری به طور متوسط 40 میلیون یورو هزینه دارد.

علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های شهر و همچنین مسائل محیط زیستی، تله‌کابین شهری در جذب توریست نیز مؤثر است.

حدود ده پروژه ساخت تله‌کابین شهری در سراسر فرانسه در دست بررسی است و قرار است که تله‌کابین استان “ایل دوفرانس” به مرکزیت پاریس نیز تا سال 2021 راه‌اندازی شود.

گرچه از تله‌کابین شهری برست به عنوان اولین تله‌کابین شهری در فرانسه نام برده می‌شود، اما در این کشور از مدت‌ها پیش از تله‌کابین به عنوان یک وسیله جابه‌جایی مسافران شهری استفاده می‌شده است.

تله کابین شهر گرونوبل در دامنه کوه‌های آلپ در سال 1934 افتتاح شد؛ گرچه بیشترین هدف راه‌اندازی آن رونق گرفتن صنعت توریسم در این شهر بود.

تله‌کابین شهری در دیگر کشورهای جهان نیز وجود دارد. به عنوان نمونه چندی پیش، تله‌کابین شهری در منطقه‌ای به نام “اکاتاپک” در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک راه‌اندازی شده و زمانی را که ده‌ها هزار نفر از ساکنان این منطقه در ترافیک شهری می‌گذرانند به نصف ‌رساند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط