8.8 C
Paris
Tuesday, March 19, 2024

اعلام محدودیت استفاده از نقاب و برقع در کانادا

بنابه گزارش رسانه ها از استان کبک کانادا، این استان با تصویب قانونی جدید اعلام کرده از این پس زنانی که برای استفاده از خدمات عمومی به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند باید صورت‌شان پوشیده نشده باشد. این محدودیت شامل خدمات شهرداری و وسائط نقلیه عمومی هم می‌شود.

بر این اساس، از این پس زنانی که با نقاب و برقع صورت خود را در انظار عمومی می‌پوشاندند باید به هنگام دریافت خدمات دولتی و در محل نهادهایی که مربوط به دولت است بدون روبنده حاضر شوند.

شورای ملی کبک که نهاد قانون‌گذاری در این استان فرانسوی زبان کانادا است روز چهارشنبه (۱۸ اکتبر) با ۶۶ رای موافق در برابر ۵۱ رای مخالف، این قانون مناقشه برانگیز را به تصویب رساند.

مقام‌های لیبرال کبک که از سال ۲۰۱۴ به قدرت رسیده‌اند لایحه مربوط به این قانون را از دو سال پیش طرح کرده بودند.

اکنون بر اساس این قانون، کارمندان دولت، افسران پلیس، معلمان، رانندگان اتوبوس، دکترها، ماماها، دندانپزشکان و تمامی کسانی که در نهادها و ساختمان‌هایی کار می‌کنند که از بیت‌المال برای اداره آنها هزینه شده، حق ندارند صورت خود را بپوشانند.

این قانون که منطق بنیادین پشت آن بسط سکولاریسم است همچنین کمک هزینه‌های دولتی مهدکودک‌ها و مراکز نگه‌داری از کودکان که در آنها آموزش‌های مذهبی ارایه می‌شود را هم قطع خواهد کرد.

در نص نوشته شده برای این قانون به مذهب اسلام اشاره نشده و تنها بروی پوشاندن صورت تاکید شده است اما منتقدان آن که احتمالا با تشکیل پرونده دولت استان کبک را به دادگاه‌های مدنی خواهند کشاند، می‌گویند با توجه به این که برقع و نقاب اکثرا از سوی زنان مسلمان به عنوان پوششی اعتقادی استفاده می‌شود، هدف اصلی این قانون مقابله با اسلام‌گرایی بوده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط