8.8 C
Paris
Wednesday, April 17, 2024

اعلام جرم دادگاه آمریکا علیه چهار شهروند ایرانی و ترک

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است، چهار شهروند ایرانی و ترکیه‌ای، که همگی اعضای یک خانواده هستند، رسما از سوی سیستم قضایی آمریکا به نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران از طریق نقل و انتقال صدها میلیون دلار از دارایی‌های دولت و شرکت های صنایع فلزی ایران متهم شده اند.

این خبرگزاری به نقل از دادگاهی در منطقه منهتن نیویورک گفته است؛ با صدور دادخواستی علیه حبیب اﻟله زارعی، نسترن زارعی دنیز، بورا دنیز و عبداﻟله اِورن اردم اعلام جرم کرده و افزوده است آنها از سال ۲۰۱۴ تا ژانویه ۲۰۱۶ برای دور زدن قانون تحریم‌های آمریکا تلاش کرده‌اند.

به گفته دادستان‌های نیویورک، حبیب اﻟله زارعی ۶۷ ساله، پدر نسترن زارعی است. نسترن ۳۹ ساله نیز همسر بورا دنیز ۴۴ ساله است. عبداﻟله اِورن اردم ۳۲ ساله، دیگر داماد آقای زارعی است. همگی این افراد شهروند ترکیه هستند و در آن کشور زندگی می‌کنند و هنوز هیچکدام دستگیر نشده‌اند.

بر اساس دادخواست صادر شده، این چهار نفر به سه شرکت ایرانی برای واردات و صادرات مقادیر زیادی مس و قلزات دیگر به داخل و خارج از ایران کمک کرده اند و هماهنگی‌های لازم برای انتقال دست کم ۱۰۰ میلیون دلار از طریق بانک های آمریکایی را انجام داده‌اند.

به نوشته رویترز، هر کدام از این چهار نفر با چهار جرم جداگانه تقلب بانکی، دور زدن تحریم ها، پولشویی و کسب درآمد نامشروع از طریق فریب دولت ایالات متحده روبرو هستند. مجازات جرم اول، یعنی تقلب بانکی، به تنهایی می‌تواند حداکثر ۳۰ سال زندان باشد.

اوایل فروردین ماه ۱۳۹۵، رضا ضراب تاجر و طلا فروش سرشناس ایرانی تبار در پرونده‌ای جداگانه به اتهام تلاش برای نقل و انتقال احتمالی مبالغ کلانی برای دولت و نهادهای ایرانی، در آمریکا بازداشت و در نیویورک محاکمه شد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط