11.2 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

اعلام افزایش نرخ بیکاری در کشور توسط مرکز آمار ایران

بنابه گزارش رسانه های ایران، ریاست مرکز آمار با انتشار نتایج طرح آمارگیری نیروی ‌کار در تابستان ۱۳۹۵ از افزایش بیکاری در این کشور خبر داده است.
بر اساس آمار ارائه شده توسط این سازمان، در تابستان امسال دوازده و هفت دهم درصد از جمعیت فعال بیکار بوده‌اند که در مقایسه با تابستان ۱۳۹۴ این نرخ حدود دو درصد افزایش داشته است.
بر اساس این نتایج، نرخ بیکاری در زنان بیشتر از مردان و در نقاط شهری بیشتر از مناطق روستایی اعلام شده است.
رئیس مرکز آمار ایران گفته است؛ نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یعنی تابستان ۱۳۹۴ حدود یک و نیم درصد رشد داشته است.
تعریف کار در این گزارش با استناد بر استانداردهای ارائه شده توسط سازمان بین‌المللی کار صورت گرفته است.
بر اساس این تعریف، مرکز آمار ایران تمامی افراد ۱۰ ساله و بیشتر که در طول هفته آمارگیری حداقل یک ساعت کار کرده و یا بنا به دلایلی بطور موقت کارشان را ترک کرده باشند، شاغل محسوب کرده است.
مرکز آمار ایران در گزارش خود گفته نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله به نسبت تابستان پارسال حدود ۲۷ درصد افزایش یافته است و کمتر از ده درصد جمعیت شاغل در تابستان امسال بدلایل مختلف اقتصادی از جمله رکود کمتر از ۴۴ ساعت در هفته مشغول به کار بوده‌اند.
مرکز آمار ایران گفته است که بخش خدمات، صنعت و کشاورزی به ترتیب بیشترین سهم اشتغال را در تابستان امسال به خود اختصاص داده اند.
گزارش سال ۲۰۱۷ بانک جهانی درباره محیط کسب و کار که اخیرا منتشر شده، ایران را از لحاظ شرایط لازم برای تسهیل فعالیت اقتصادی در میان صد و نود کشور جهان، در رده صد و بیستم قرار داده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط