13.4 C
Paris
Friday, March 29, 2024

اعتیاد به مواد مخدر در آمریکا به یک بحران بزرگ تبدیل شده است

بنا به گزارش رسانه ها، مسئول بهداشت عمومی در آمریکا گفته است؛ اعتیاد به مواد مخدر در آمریکا به یک بحران بزرگ تبدیل شده است.
مسئول بهداشت عمومی در آمریکا خواستار اقدام فوری برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی در این کشور شده و آنها را بزرگترین تهدید برای سلامت عمومی در آمریکا خوانده است.
در این گزارش دریا‎سالار ویوک مارتی نوشته است که میلیون‎ها نفر در آمریکا با اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می‎کنند و این مسئله حدود نیم تریلیون دلار در سال هزینه به همراه داشته است.
همچنین در این گزارش آمده است که تعداد کسانی که از اعتیاد رنج می‌برند به مراتب بیشتر از مبتلایان به بیماری سرطان است، اما از هر ۱۰ معتاد تنها ۱ نفر تحت مداوا قرار می‎گیرد.
در این گزارش ضمن اشاره به مشکل وابستگی افراد به داروهای مخدر که توسط پزشک تجویزشده است، نوشته که حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اذعان کرده‌اند که از این داروها سوء استفاده کرده‎اند.
مسئول بهداشت عمومی آمریکا در گزارش خود نوشته است که طبق آمار بیش از ۶ میلیون نفر در ماه گذشته از مشروبات الکلی استفاده بی‌رویه کرده‌اند.
دکتر مارتی گفته است؛ زمان آن رسیده که شیوه مبارزه با این عوارض را کاملا بازبینی کنیم. ما باید به موضوع اعتیاد به الکل و مواد مخدر به عنوان بیماری قابل علاج نگاه کنیم نه به عنوان عیوب اخلاقی.
او در ادامه گفت که نحوه نگرش ما به این بحران روزافزون یک آزمون اخلاقی برای آمریکا به شمار می‎رود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط