9.7 C
Paris
Friday, April 26, 2024

اعتراف فرقه رجوی: وابستگی تروریست های سوریه به واشنگتن

Carla del Ponte accuse à son tour les rebelles d’utiliser du gaz sarin en Syrie

اعتراف مجاهدین به وصل بودن دم “ارتش آزادی “تروریستی سوریه به واشنگتن

سایت وابسته به مجاهدین خلق موسوم به “همبستگی ملی “در جدیدترین گزارشات معمول خود از “پیشرویهای ارتش آزادی “برادران ترویسم خود از قول واشنگتن پست مینویسد :

“روزنامه واشينگتن پست فاش ساخت باراك اوباما طرحي براي كمك به يكانهاي ارتش آزادي سوريه دارد. يكي از موضوعات اين طرح، تحويلدهي موشكهاي ضد هوايي به اپوزسيون سوريه به صورت محدود است. به شرطي كه موشكها به دست نيروهاي بنيادگرا نيفتد. موضوعات ديگر از جمله شامل آموزش 600 رزمنده در هر ماه و همچنين پشتيباني از برنامه كمك رساني به شوراهاي محل در مناطقي است كه خارج از كنترل اسد است.- اورينت – 10 فروردين 93”

مجاهدین خلق در واقع چند سالی است که از “سلسله پیروزیهای ارتش آزادی “سوریه وابسته به سیا گزارش میدهند و این درحالی است که رسانه های غربی گزارشات دیگری از واقعیا ت اخیر ارائه میدهند . علاوه بر کشتار تروریستها به دست یکدیگر، پیروزی های ارتش سوریه در راس اخبار بین المللی قرار گرفته است.
ناگفته نماند که مجاهدین خلق بر اساس گفته های مریم رجوی در واقع بر استراتژی “تغییر رژیم در سوریه و عراق “و “بعد تغییر در ایران ” یعنی سوریزه کردن ا یران از اقدامات تروریستهای هم پیمان آمریکا و شیوخ عرب در سوریه وعراق حمایت میکنند .

free army-syrie

در همین رابطه از مجله هفته،پیروزی‌های متوالی ارتش سوریه و ناکامی‌های مخالفان؛

پیروزی‌های متوالی ارتش سوریه و ناکامی‌های مخالفان

 روزنامه لس آنجلس تایمز اعلام کرد: با ورود جنگ در سوریه به سال چهارم خود یک موضوع کاملا آشکار شده و آن باخت مخالفان سوری مورد حمایت آمریکا در این جنگ است و ارتش بشار اسد پیروزی های متوالی کسب کرده است.

این رسانه آمریکایی می نویسد: بشار اسد تنها رئیس جمهوری در خاورمیانه است که همچنان در قدرت مانده است و انقلاب های موسوم به بهار عربی نتوانست گزندی به وی وارد کند.علت ادامه حضور بشار اسد در قدرت به اختلافات و عدم هماهنگی گروه های مسلح،ورود افراد مسلح افراطی به عرصه،حمایت های مسکو و تهران،حمایت شبه نظامیان محلی و حزب الله لبنان از ارتش سوریه و توان و مهارت ارتش سوریه است.

لس آنجلس تایمز آورده است: بعید است که مخالفان بتوانند عرصه جنگ را به نفع خود برگردانند مگر این که تحول ناگهانی مانند مرگ اسد یا دخالت مستقیم خارجی رخ دهد. بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری تابستان آینده که مخالفان آن را پوشالی می دانند نامزد خواهد شد.

در این گزارش آمده است: بخش های زیادی از شمال و شرق سویه خارج از کنترل بشار اسد است و بازپس گیری آنها تا زمانی که حمایت های تسلیحاتی از مرزهای ترکیه ادامه دارد دشوار است.بسیاری از این مناطق تحت نفوذ القاعده و گروه های اسلامی افراطی ضد آمریکا و همپیمانان آنهاست.گروه های مسلح با یکدگیر اختلافات زیادی دارند.

این رسانه می نویسد: سوریه به بازی ژئو سیاسی مهمی تبدیل شده است که بسیاری در آن حضور دارند.حزب الله،روسیه و ایران حامی بشار اسد و ضد اسرائیل،عربستان سعودی و آمریکا هستند و هر طرفی به دنبال کسب منافع استراتژیک خود است که در نتیجه ویرانی بیشتری به بار می آید.

لس آنجلس تایمز گزارش داد: بسیاری از سنی ها سکولار و طبقه متوسط سوریه از سیطره اسلام گرایان افراطی بر سوریه نگران هستند.

در این گزارش آمده است: ارتش سوریه به خوبی می جنگد و این به علت کسب مهارت در طی سال های جنگ است.استراتژی اسد بر حمایت شهر دمشق و گذرگاه اصلی شمال حمص،گذرگاه غربی منتهی به ساحل دریای مدیترانه یکی از مراکز و پایگاه های اصلی نظام سوریه است و به نظر می رسد در این مهم موفق عمل کرده است.مخالفان سوری توان مقابله با نیروی هوایی ارتش سوریه را ندارند و در بسیاری از مناطق مهم به سبب عدم هماهنگی و نبود فرماندهی مرکزی و نداشتن سلاح سنگین از هم فروپاشیده اند.

 

 منبع؛ فراخوان مستقل  برای خروج انسانی ساکنین لیبرتی از عراق 

 

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط