10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

اعتراض به اخراج ۳۸۰۰۰ پناهجو از اسرائیل

بنابه گزارش رسانه ها، قربانیان فاجعه هولوکاست در اسرائیل روز جمعه ۲۶ ژانویه ۲۰۱۸، با انتشار نامه‌‌ای اعتراضی در روزنامه هاآرتص، دولت بنیامین نتانیاهو را به توقف برنامه اخراج پناهجویان فراخواندند.

دولت اسرائيل اوایل ژانویه ۲۰۱۸ اعلام کرد مهاجران که تعداد آنها به ۳۸ هزار نفر می‌رسد باید هر چه زودتر اسرائیل را ترک کنند.

بازماندگان فاجعه هولوکاست در بخشی از این نامه نوشته‌اند، یک دولت یهودی چگونه می‌تواند مهاجران و پناهجویانی را که در مسیر خود این‌همه رنج و سختی کشیدند به سوی مرگ بفرستد؟

در این نامه اعتراضی هم‌چنین آمده است: «آنها شرایطی را تجربه کرده‌اند که سرپناهی نداشته‌اند و از حمایت‌ دولتی در برابر رنج و خشونتی که بر آنها می‌رفت برخوردار نبوده‌اند.»

اهمیت این نامه در آن است که در آستانه روز جهانی یادبود قربانیان هولوکاست منتشر شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیش‌تر اعلام کرده بود که ۳۸ هزار نفر از کسانی را که به صورت غیرقانونی وارد اسرائیل شده‌اند از کشور اخراج می‌کند. نتانیاهو این افراد را نفوذی‌های غیر قانونی می‌نامد و اعلام می‌کند که آنها مهاجران واقعی نیستند.

این مهاجران عمدتا از اریتره و سودان آمده‌اند و باید تا مارس ۲۰۱۸ خاک اسرائیل را داوطلبانه ترک کنند، در غیر این صورت آن‌قدر در زندان باقی خواهند ماند تا بالاخره تصمیم بگیرند از اسرائیل خارج شوند. دولت اسرائیل همچنین اعلام کرده که به مهاجران ۲۹۰۰ یورو پول نقد و بلیط پرواز داده می‌شود.

نهادهای اداری اسرائیل، پناهندگی مهاجران سودانی و اریتره‌ای را نمی‌پذیرند.

از طرفی اما نتانیاهو تابه‌حال اعلام نکرده که قصد دارد این پناهجویان را به کدام کشور آفریقایی تحویل بدهد. اریتره و سودان از جمله کشورهای بسیار خطرناک به حساب می‌آیند و در هر دو کشور حقوق بشر به شدت پایمال می‌شود.

نهادهای حامی مهاجران در اسرائیل می‌گویند تل‌آویو این پناهجویان را به روآندا و اوگاندا می‌فرستد اما هر دو کشور آفریقایی این خبر را تکذیب کرده‌اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط