8.8 C
Paris
Tuesday, April 16, 2024

اسکار ۲۰۱۷ برای فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی

بنابه گزارش خبرگزاری ها، فیلم فروشنده از اصغر فرهادی، برنده اسکار «بهترین فیلم خارجی‌زبان»، در مراسم «آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» در سال ۲۰۱۷ شد. انوشه انصاری، یکی از دو نماینده آقای فرهادی در مراسم امسال پیام او را خواند.

در این پیام اصغر فرهادی می‌گوید در هم‌بستگی با مردم کشور خود و نیز کشورهایی که تحت تاثیر سیاست‌های مهاجرتی و روادیدی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، قرار گرفته‌اند، از شرکت در آن خودداری کرده‌است.

به گزارش رویترز اصغر فرهادی در این پیام می‌گوید «تقسیم جهان به دو قطب «ما» و «دشمنان ما»، هراس‌افکنی و توجیهی فریب‌کارانه برای تجاوز و جنگ است».

موضوع فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا، یکی از وقایع خبرساز اسکار امسال، حتی پیش از آغاز آن بود.

آقای فرهادی پیش از این اعلام کرده بود در اعتراض به فرمان اجرایی دونالد ترامپ در منع موقت ورود برای شهروندان ایران و شـش کشور دیگر، در مراسم اسکار امسال حاضر نمی‌شود. او البته ضمن تاکید بر این‌که این‌کار به معنی تحریم اسکار و سینماگران آمریکایی نیست، دو ایرانی‌آمریکایی را به نمایندگی از خود در مراسم معرفی کرد: انوشه انصاری، مهندس و فضانورد، و فیروز نادری، از مدیران پیشین «ناسا».

با این اسکار، سینمای ایران، در کنار سینمای مجارستان، اتریش، آلمان، آرژانتین، چکسلواکی سابق و سوئیس، در میان کشورهای خارجی‌ست که دو بار اسکار گرفته‌اند.

آقای فرهادی پیش از با فیلم «جدایی نادر از سیمین» سینمای ایران را در مراسم اسکار پرآوازه کرد و در سال ۲۰۱۲ برنده این جایزه شد.

خود اصغر فرهادی نیز اکنون در کنار شماری از پرآوازه‌ترین کارگردانان سینمای جهان قرار دارد که بیش از یک‌بار اسکار گرفته‌اند؛ در کنار نام‌هایی مانند الیا کازان، میلوش فورمن، انگ لی، استیون اسپیلبرگ یا فدریکو فلینی.

در قاره آسیا، ژاپن، تنها کشوری‌ست که اسکار‌های بیشتری از ایران، دریافت کرده‌است. البته کوروساوا، کینوگاسا و ایناگاکی، از آن کشور، برنده جوایز افتخاری شده‌اند. «شهر اشباح» از هایائو میازاکی نیز برنده اسکار ۷۵ام در انمیشین بلند شد. ژاپن در میان هشت کشوری بود که نخستین فیلم خارجی‌زبان را به مراسم اسکار معرفی کردند.

در حال حاضر ایتالیا با ۱۴ اسکار در صدر کشورهای خارجی از نظر جوایز اسکار است، فرانسه با ۱۲ اسکار در رتبه بعدی‌ست و سپس اسپانیا و ژاپن هر یک با چهار اسکار قرار دارند.​

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط