8.5 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

استعفای وزیر دفاع بریتانیا در پی اتهامات جنسی

مایکل فالن، وزیر دفاع بریتانیا، در پی طرح اتهاماتی در مورد رفتار گذشته خود استعفا داد.
آقای فالن گفته امکان دارد که برخی رفتارهای او در گذشته، مطابق با استانداردهای مورد انتظار در نیروهای مسلح بریتانیا نبوده است.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا از مواجهه “جدی” آقای فالن با موضوع اتهامات و الگویی که با این کار پیش روی اعضای نیروهای مسلح قرار داده قدردانی کرده است.

وزیر دفاع بریتانیا در نامه استعفای خود به خانم می نوشته: “در روزهای اخیر اتهاماتی در باره رفتار گذشته برخی اعضای مجلس و از جمله من مطرح شده است.” در بریتانیا وزرای دولت همزمان، نماینده حوزه انتخابیه خود در مجلس هم هستند.

مایکل فالن تاکید کرده: “بسیاری از این اتهامات نادرست هستند، اما قبول می کنم که در گذشته، پایین تر از استانداردهای بالای نیروهای مسلحی رفتار کرده ام که افتخار نمایندگی‌شان را بر عهده دارم.”

آقای فالن افزوده که خدمت در مقام وزیر دفاع در سه سال و نیم گذشته را باعث افتخار خود می داند.
خانم می با پذیرش استعفای مایکل فالن، از کارنامه طولانی خدمت دولتی او در زمان مسئولیت چهار نخست وزیر مختلف بریتانیا تقدیر کرده است.

استعفای وزیر دفاع بریتانیا، یک روز پس از آن صورت می گیرد که یک سخنگوی آقای فالن تایید کرد که وی در جریان یک مهمانی شام در ۱۵ سال پیش، به خاطر قرار دادن دستِ خود روی زانوی یک روزنامه نگار زن به نام جولیا هارتلی-بروور، مورد سرزنش او قرار گرفته است.

این سخنگو افزود که مایکل فالن، بلافاصله از خانم هارتلی-بروور عذرخواهی کرده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط