11.7 C
Paris
Tuesday, April 23, 2024

استرداد ۲۰ زندانی ایرانی از چین

بنابه گزارش رسانه ها، محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در دیدار با دادستان کشور چین اعلام کرد که آزادی و انتقال هرچه زودتر ۲۰ تن از محکومین ایرانی که در چین زندانی هستند، اقدام شده است.

خبرگزاری‌های ایران در سال‌های گذشته گفته بودند که تنها ۳۲ نفر ایرانی در زندان‌های چین هستند و ۹۵ درصد این تعداد به دلیل قاچاق موادمخدر، سرقت و اقامت غیرمجاز در چین زندانی هستند. به نوشته رسانه‌های ایران تاکنون چین به طور یک‌جانبه انتقال زندانیان ایرانی را انجام داده است. جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار نزدیکی با کشور چین دارد.

آمار دقیقی از تعداد زندانیان ایرانی در خارج از کشور در دسترس نیست. هرچند خبرگزاری ایسنا سال گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد؛ بر اساس آمار به دست آمده که تاکنون ثبت شده است، ۳۳۰۰ نفر از اتباع ایران به جرم قاچاق مواد مخدر، ورود غیر مجاز و … پشت میله‌های زندان در خارج از کشور به سر می‌برند.

اما حسن قشقاوی، معاون وزارت خارجه پیشتر گفته بود که این وزارتخانه از تعداد اتباع ایرانی بازداشت شده در زندان‌های خارج از کشور آمار دقیقی در دست ندارد، چراکه به گفته وی ایرانیان زندانی در خارج از کشور تمایلی به مراجعه به دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی در خارج از ایران ندارند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط