13.4 C
Paris
Friday, March 29, 2024

استارت ناتو عربی با قرارداد نظامی ۱۱۰ میلیارد دلاری آمریکا و عربستان

مقام‌های آمریکایی می گویند دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده همزمان با حضور او در پایتخت عربستان سعودی، قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری با ریاض برای فروش سلاح، تجهیزات و خدمات نظامی به آن کشور را اعلام خواهند کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول این مقام‌ها که از محتوای قرارداد آگاه بوده اما نخواستند هویتشان فاش شود نوشت، قرارداد شامل فروش تانک آبرامز، شناور جنگی، سامانه دفاع موشکی، رادار و فناوری های مخابراتی و امنیت سایبری است.

به گفته منابع آسوشیتدپرس، این قرارداد که بخش عمده آن پیش از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ تنظیم شده است، روز شنبه و در نخستین روز از سفر ۸ روزه او به خاور میانه و اروپا، طی مراسمی در ریاض، بطور رسمی اعلام خواهد شد.

عربستان سعودی از متحدان کلیدی آمریکا در منطقه است و گفته می‌شود برخی از تسلیحات مورد توافق در این قرارداد قرار است برای کمک به آن کشور در جنگ علیه شورشیان شیعه حوثی مورد حمایت ایران در یمن به کار گرفته شود.

با این حال بخش اعظم تجهیزات و خدمات این قرارداد برای تقویت توانایی‌های ریاض برای مقابله با تهدیدهای بلندمدت‌‌ و گسترده است. عربستان و برخی کشورهای همپیمان آن در حوزه خلیج فارس، ایران را بزرگترین تهدید علیه خود می‌دانند.
بنابه گزارش خبرگزاری ها، رییس جمهوری آمریکا در ریاض از یک ساختار امنیتی منطقه ای که مقامات کاخ سفید یک «ناتو عربی» توصیف می کنند برای مبارزه با تروریسم و عقب نشاندن جمهوری اسلامی ایران صحبت خواهد کرد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط