12.9 C
Paris
Tuesday, April 16, 2024

اداره یکی از مراکز پناهجویان در جنوب ایتالیا توسط مافیا

بنابه گزارش رسانه ها، پلیس ایتالیا اعلام کرده است که یکی از مراکز اسکان پناهجویان در جنوب این کشور در ۱۰ سال گذشته توسط مافیا اداره می‌شده است.
بر این اساس، خانواده “آرنا” با مدیریت این مرکز در شهر ایزولا دی کاپو ریزوتو، در جنوب این کشور از منابع دولتی که در اختیار پناهجویان قرار می‌گرفته، سوء استفاده می‌کرده است.
عده‌ای مدعی شده‌اند که این خانواده به طور پنهانی و تحت پوشش یک سازمان خیریه کاتولیک که رسما مدیریت این مرکز را عهده دار است، به فعالیت خود ادامه داده است.
این ادعاها امروز (دوشنبه ۱۵ مه/ ۲۵ اردیبهشت) و بعد از آن علنی شد که پلیس ۶۸ نفر از جمله یک کشیش محلی را بازداشت کرد.
این مرکز ظرفیت پذیرش ۱۵۰۰ نفر را دارد و گفته می‌شود که خانواده آرنا طی ده سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از مبلغی که قرار بوده برای پناهجویان خرج شود را دریافت کرده است.
پلیس گفته است که قراردادهای مختلف از جمله انتقال غذا به اعضای سندیکا و یا شرکت‌هایی داده شده که به همین منظور ایجاد شده بود.
کشیشی که نامش ادواردو اسکوردیو اعلام شده فقط امسال ۱۳۲ هزار یورو بابت ارائه “خدمات معنوی” دریافت کرده است.
پلیس در کاتانزارو، جنوب استان کالابریا گفته که بیش از ۵۰۰ پلیس به منظور بازداشت مظنونان به “ارتباط داشتن با مافیا، اخاذی، حمل اسلحه بدون جواز، تقلب، اختلاس و دزدی” ماموریت یافته‌اند.
بازداشت‌ها دو سال پس از انتشار گزارشی در مجله اسپرسو آغاز شد، زمانی که در این گزارش ادعا شده بود مسئولان این مرکز، پناهجویان را گرسنه نگه می‌دارند و مبالغی که دولت بابت اسکان، تامین غذا، بهداشت و درمان پناهجویان می‌پردازد را به جیب می‌زنند.
یک سال پیش از آن نیز (۲۰۱۴) ادعا شده بود که بسیاری از پناهجویان مرکز را ترک کرده‌اند اما اسم آنها هنوز در فهرستی که به دولت ارائه و بابت آنها هزینه دریافت می‌شود، وجود دارد.
همچنین بازرسان بهداشت در سال ۲۰۱۳ گزارش کرده بودند که جیره غذایی که به پناهجویان داده می‌شود بسیار کم و تاریخ مصرفشان هم گذشته است.
روزی بیندی، رئیس کمیسیون مبارزه با مافیا در پارلمان ایتالیا گفته است که این مرکز “در واقع به ماشین چاپ پول” برای مافیا تبدیل شده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط