4.4 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

آیا سامسونگ بازار گوشی های هوشمند را به اپل واگذار خواهد کرد؟

پس از ماجرای آتش گرفتن گوشی های گالاکسی نوت ۷ ارزش سهام شرکت سامسونگ به شدت پایین رفته است.
با اینحال با وجود اعلام توقف تولید گالاکسی نوت ۷ و تحمیل ضرر مالی سنگین به شرکت سامسونگ، این شرکت به دنبال ترغیب مشتریان خود به خرید دیگر مدل‌های سامسونگ است تا جلوی زیان بیشتر را بگیرد و بازار را به رقیب خود اپل واگذار نکند.
۳۵ گزارش رسیده به سامسونگ مبنی بر انفجار گوشی گالاکسی نوت ۷ این شرکت کره‌ای را مجبور کرد پس از تایید وجود مشکل در باتری گوشی‌های گالاکسی نوت ۷ اعلام کند که گوشی‌های نوت ۷ فروخته شده به مشتریان را تعویض می‌کند. با وجود اینکه سامسونگ می‌گوید تمام باتری‌های این سری از محصولاتش معیوب نیستند اما این را هم مشخص نکرده است که چه تعداد از حدود دو و نیم میلیون نوت ۷ فروخته شده در سراسر جهان ممکن است به دلیل مشکل باتری آتش بگیرند و یا منفجر شوند.
سامسونگ که تولید این مدل از گوشی‌های خود را متوقف کرده برای جلوگیری از ضرر و زیان، گزینه تعویض را در کنار پس گرفتن، پیش روی مشتریان خود گذاشته است. به این معنی که مشتریان می‌توانند گوشی نوت ۷ خود را با یکی از جدید‌ترین محصولات سامسونگ یعنی گالاکسی اس ۷، گالاکسی اس ۷ اج و تعویض کنند و در ازای این کار ۹۵ دلار هدیه بگیرند. با توجه به پایین بودن قیمت دو محصول مدل اس ۷ و اس ۷ اج نسبت به نوت ۷، مشتریان در صورت تعویض به اضافه ۹۵ دلار، مابه ازای این گوشی‌ها را نیز دریافت خواهند کرد. به این ترتیب مشتریان در صورت معاوضه نوت ۷ با گالاکسی اس ۷ اج بین ۱۲۵ تا ۱۵۵ دلار دریافت می‌کنند. و در شرایط نبود تقاضا از سوی مشتری برای داشتن مدلی دیگر از سامسونگ، مشتریان گالاکسی نوت ۷ را پس داده و کل پول خود را دریافت خواهند کرد. در این حالت هم برای اینکه مشتری راضی باشد یک بن خرید ۲۴ یورویی به مشتری پرداخت می‌شود.
با این کار سامسونگ قصد دارد مشتریان خود را که به سختی بدست آورده است همچنان حفظ کند.
فبلت گالاکسی نوت ۷ – ترکیب فون و تبلت – بطور ویژه با ویژگی کار کردن زیر آب حتی با قلم، مشتری‌های زیادی را جذب کرد. این مدل ۵.۷ اینچی با ۶۴ گیگا بایت حافظه داخلی و بهره گیری از اندروید ۶.۰.۱ و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گزینه مناسبی برای علاقمندان به گوشی‌های بزرگ در نوع نوت بود. اما کدام یک از گوشی‌های سامسونگ می‌توانند خصوصیاتی نزدیک به این پرچمدار ساموسونگ را داشته باشند؟
گالاکسی اس ۷ اج با ۵.۵ اینچ اندازه صفحه و دو گزینه ۳۲ و ۶۴ گیگا بایت حافظه داخلی از اندروید ۶ بهره می‌برد ضمن اینکه توانایی کار کردن در آب و عملکردی همچون فیلمبرداری زیر آب را ندارد. اما باتری این مدل از سامسونگ ۳۶۰۰ میلی آمپر است در حالیکه باتری نوت ۷، ۳۵۰۰ میلی آمپر است. همچنین وزن اس ۷ اج ۱۵۷ گرم است در حالی که وزن نوت ۷، ۱۶۹ گرم است.
حال که مشتریان سامسونگ باید نوت ۷ را با مدل‌های سری گالاکسی اس ۷ جایگزین کند اقداماتی برای بهبود شرایط این گوشی‌ها و جلب نظر مشتریان رخ داده است تا شاید از پس دادن گوشی خود و ترجیح برند دیگری به جای سامسونگ منصرف شوند. در این راستا سامسونگ بروزرسانی جدیدی برای گوشی‌های گالاکسی اس ۷ و اس ۷ اج انجام داده است که بعد از دریافت این به روزرسانی، قابلیت‌های جدید به نمایشگر همیشه روشن دستگاه کاربر اضافه می‌شود.
همیشه روشن بودن نمایشگر گوشی این نگرانی را به وجود می‌آورد که شارژ دهی باتری کاهش یابد اما طبق آنچه از مشخصات این بروزرسانی مشخص است، برای هر یک ساعت روشن بودن نمایشگر، یک درصد مصرف باتری کاهش پیدا کرده تا این مشکل پیش نیاید.
اندیشیدن به راهکار تعویض نوت ۷ با مدل دیگری از سامسونگ، برای کاهش ضرر و زیان این شرکت است. زیرا این امکان وجود دارد که درصورت ناتوانی در خروج از بحران پیش آمده، سامسونگ دچار بحرانی جدی شده و توان جبران و بازگشت به دنیای رقابت را از دست بدهد.
از طرفی خبر رونمایی و فروش گالاکسی اس ۸ ممکن است، تعدادی از دارندگان نوت ۷ را بر آن دارد که پول گوشی خود را پس بگیرند و منتظر این مدل از سامسونگ باشند. با توجه به گزارش‌هایی که تاکنون به‌صورت غیر رسمی از شرکت سامسونگ منتشر شده است، سامسونگ برخلاف توقع بازار، محصول بعدی خود را طبق روال سال‌های گذشته در ماه فوریه ۲۰۱۷ معرفی می‌کند. انتظار می‌رفت با توجه به توقف تولید و فروش گالاکسی نوت ۷ رونمایی از مدل جدید سامسونگ پیش از سال نو میلادی انجام شود. اما زمان معرفی نسل بعدی گوشی‌های این شرکت کره‌ای یعنی گالاکسی اس ۸ روز ۲۶ فوریه (۸ اسفند ماه) و در نمایشگاه‌ ام دبیلو سی در شهر بارسلونا اعلام شده است. همچنین عرضه‌ی این دستگاه نیز مثل سایر مدل‌های نوظهور این شرکت از ماه مارس آینده آغاز خواهد شد.
با توجه به ضرورت حفظ بازار برای سامسونگ و پاک کردن ذهنیت منفی مشتریان، تمرکز برای بی‌نقص بودن گالاکسی اس ۸ دغدغه جدی این شرکت است. ظاهرا دو مدل مختلف از این سری تولید می‌شود که یکی دارای نمایشگری ۵.۱ اینچی و دیگری دارای نمایشگری ۵.۵ اینچی خواهد بود.
از طرفی گوشی هوشمند گالاکسی اس ۸ مجهز به دوربین دوگانه‌ی پشتی خواهد بود که یکی ۱۶ مگاپیکسلی و دیگری ۸ مگاپیکسلی است.
گفته می‌شود که پردازنده های این مدل قدرت بسیار زیادی نسبت به مدل‌های فعلی خواهد داشت و علاوه بر این در مصرف انرژی نیز بهینه‌تر عمل می‌کند. از طرفی برخی اخبار نیز از ضد آب بودن این گوشی حکایت دارد.
سامسونگ از شهریور ماه گذشته تا کنون دو بار در شوک ناشی از مشکل در باتری گالاکسی نوت ۷ فرو رفت و هر بار ضرر میلیاردی را متحمل شد. اولین بار پس از چند گزارش ابتدایی درباره آتش سوزی نوت ۷ و تصمیم به اصلاح مشکل باتری تصمیم به جمع آوری گوشی‌ها گرفت و برای جلوگیری از تکرار این اتفاق‌ها با شرکت باتری ساز دیگری وارد همکاری شد. دراین مرحله بنا بر اعلام سامسونگ، این شرکت یک میلیارد دلار ضرر کرد. اما فراخوان اخیر سامسونگ به منظور توقف کامل تولید این مدل و پس گرفتن دستگاه‌های فروخته شده، به احتمال زیاد به این شرکت زیان ۱۷ میلیارد دلاری را تحمیل خواهد کرد. قرار بود این رقم دریافتی شرکت سامسونگ از فروش ۱۹ میلیون دستگاه گالاکسی نوت در سراسر جهان باشد. در این بین شرکت اپل، یکی از جدی‌ترین رقبای مدل آیفون ۷ را از دور خارج شده می‌بیند و برخلاف کاهش ارزش سهام سامسونگ شاهد بالا رفتن ارزش سهام خود است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط