10.4 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

آیا رجوی به اهداف استراتژیک خود در قلب آمریکا دست خواهد یافت؟

کلکسیونی از اعضای کنوانسیون ضد ایرانی رجوی در گردهم آیی 19 بهمن - پاریس
کلکسیونی از اعضای کنوانسیون ضد ایرانی رجوی در گردهم آیی 19 بهمن – پاریس

دو سال از افشاگری «سیمور هرش» در باره مجاهدین خلق می گذرد. او برای اولین بار در روزنامه «نیویورکر» فاش ساخت؛ “برخی از اعضای سازمان مجاهدین از سال 2005 میلادی در خاک آمریکا آموزش نظامی دیده و با اعزام مخفیانه به ایران دانشمندان هسته ای را ترور کرده اند.”seymour m. hersh_pmoi_OUR MEN IN IRAN

او در مقاله ای تحت عنوان «مردان ما در ایران» نوشته بود؛”سازمان مجاهدین خلق در سال ۲۰۰۲ با برملا کردن آغاز غنی سازی اورانیوم توسط ایران توانست تاحدودی برای خود در جهان اعتبار کسب کند و از سال ۲۰۰۳ به بعد با سقوط صدام حسین در عراق ارتباط آنان با سازمان‌های اطلاعاتی -امنیتی غربی افزایش یافت.

پس از آن در پی سیاست های دولت جورج بوش، رییس جمهوری سابق آمریکا، برای مقابله با برنامه های هسته ای ایران، وی بودجه ای برای جمع‌آوری اطلاعات و فعالیت های ضد حکومت جمهوری اسلامی در اختیار نیروهای مخالف حکومت ایران قرار داده، که بخشی از آن مستقیم و غیر مستقیم به صورت اسلحه و اطلاعات به دست سازمان مجاهدین خلق رسیده است.”

روز 11 آوریل 2013 نیز شاهد بودیم که دفتر شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق در واشنگتن و همسایگی کاخ سفید گشایش یافت.

اکنون پس از فروپاشی کمپ اشرف و با گذشت دو سال از افشاگری «سیمورهرش»، گمانه زنی هایی در باره تحقق رویای دیرین رجوی برای انتقال جمعی مجاهدین از عراق به آمریکا صورت گرفته است.گویا زمان انتقال مجاهدین از «اشرف» به «لیبرتی» وعده هایی از طرف معاون وزارت امورخارجه آمریکا به مریم رجوی داده شده بود که یکی از وعده ها، انتقال بخشی از اعضای مجاهدین به آمریکا بوده است.

در همین رابطه 10 اسفند سال 2013 ، مریم رجوی با حضور در جلسه ای در ژنو ضمن انتقاد از سازمان ملل گفته بود؛ “اکنون «تنها راه» این است که این اعضا همگی از عراق به ایالات متحده انتقال داده شوند.”

پس از آن مریم رجوی در نامه ای به معاون وزیر امورخارجه آمریکا ضمن برشمردن برخی توافقات متذکر شده بود، ساکنان «کمپ لیبرتی» را یا به «کمپ اشرف» بازگردانند یا همگی را به آمریکا منتقل نمایند.

مدتی نه چندان دور، اکنون اولین بار نیست که یک مقام سابق آمریکایی در کنار مریم رجوی رسما از دولت خود خواهان انتقال همه اعضای مجاهدین به آمریکا می شود.John R. Bolton_maryam-radjavi

«جان بولتون» که مهمترین سخنران جلسه 19 بهمن مریم رجوی در پاریس می باشد، ضمن هراس و انتقاد از پیشرفت مذاکرات هسته ای آمریکا و ایران،نتیجه مثبت آن را یک خطر جدی برای حیات گروه رجوی تلقی کرده و گفته بود؛”ما در خطرناک ترین دوران های اخیر در چند سال گذشته از این مبارزه هستیم، و این بدلیل توافقی است که در نوامبر 2013 میان پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان با رژیم ایران صورت گرفت.توافق ژنو ممکن است دقیقا مشابه استانداردهای مونیخ در سال 1938 نباشد،اما خیلی به آن نزدیک است.این یک اقدام فاحش مماشات است…رژیم در خرید وقت برای تکمیل برنامه تسلیحات هسته ای خود می باشد قبل از اینکه اپوزیسیون(مجاهدین) بتواند آن را سرنگون کند! “

او در همین رابطه از آمریکا خواسته بود؛ “واشنگتن باید مسئله پناهندگان کمپ لیبرتی را حل و فصل نماید.اگر کشورهای دیگر آنها را نمی پذیرند، آمریکا باید تک تک آنها را بعنوان پناهنده سیاسی قبول کند.باید بگویم ضعف های ما در این رابطه ملموس است.”

حال با در کنار هم قرار دادن افشاگری سیمورهرش، وعده آمریکایی ها،سفارشات جنگ طلبان،سخنان جان بولتون،درخواست های مریم رجوی و وقایع گذشته، بوضوح می توان درک نمود که نه تنها هیچ کشوری حاضر به پذیرش ساکنان «کمپ لیبرتی» نیست، بلکه تعهد آمریکایی ها برای انتقال جمعی آنان به “لاس و گاس” نیز یک وعده توخالی بیش نبوده است.

از همینجا است که می توان حضور برخی جنگ طلبان آمریکایی در جلسات مریم رجوی را معنی نموده، وحشت آنان از نتیجه مثبت مذاکرات هسته ای را علامت گذاری کرده و تلاش دسته جمعی برای نجات تشکیلات یک فرقه تمام عیار ضد ایرانی را درک کرد.

با این احوال پرسش های بسیاری بدون پاسخ مانده که احتمالا با گذشت زمان روشن خواهد شد.آنطور که «جان بولتون» در لفافه گفته؛ آیا تعلل در چنین اقدامی (وعده هایی که معاون وزارت امورخارجه آمریکا به مریم رجوی داده) به نتیجه مذاکرات هسته ای آمریکا با ایران پیوند خورده است؟

اگر پاسخ چنین پرسشی “آری” باشد، در آینده نزدیک باید شاهد انتقال و استقرار اعضای سازمان ظاهرا “ضد امپریالیستی” در قلب آمریکا باشیم. جایی که سابقا برخی “اضداد مجاهدین” و گروه های مشابه دگردیسی نموده، در بستر منافع گروهی و “نبرد آلترناتیوها” به افتتاح تلویزیون های رنگارنگ پرداخته و با تاخیری سی و چند ساله با یکدیگر به رقابت طولانی مدت در صف “اپوزیسیون”خواهند پرداخت. مکانی به فاصله ده هزار کیلومتری ایران!

آیا آنان خواهند توانست «تروریست های محبوب» خود را برای رسیدن به چنین آرزویی یاری دهند؟

21 فوریه 2014

امیر حسین پناهی

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط