12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

آیا باید سایتهای اتمی ایران را بمباران کرد؟

فعالیت های جنگ طلبانه رهبران مجاهدین خلق برای حمله نظامی و بمباران سایت های اتمی ایران،از زمانی شدت گرفت که صدام حسین سرنگون شد.سال گذشته مریم رجوی با انتقاد به سیاست آمریکا در قبال ایران گفته بود؛پاسخ بمب اتمی،تحریم نیست!”در ایام مذاکرات ایران با 1+5 در استانبول نیز برای از بین بردن تهدید اتمی،خواستار حمله نظامی و سرنگونی توسط ارتش آزادیبخش ناتو گردیده بود.

از چند سال پیش تا کنون مجاهدین برای پیشبرد سیاست جنگ طلبانه،خود را تمام عیار در خدمت موساد و نئوکان ها قرار دادند.آنها با پرداخت رشوه های چند صد هزار دلاری به سیاستمداران بازنشسته آمریکایی و اروپایی تلاش نمودند تحریم های اعمال شده را بی اهمیت جلوه داده و خواستار حمله نظامی به ایران گردیدند.اما کسی به حرف های دیوانه وار آنان اهمیت نداد.
با اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی از مذاکرات هسته ای استانبول استقبال و تجلیل نموده اند،اما تلاش مجاهدین برای بزرگنمایی تهدید اتمی ایران همچنان ادامه دارد.رهبران مجاهدین طی ده سال گذشته در فرانسه و اروپا اقدامات مسموم بسیار زیادی انجام دادند.آنها با نزدیک شدن به اعضای حزب سوسیالیست فرانسه و حمایت غیر مستقیم مالی از آنان ، تلاش نموده اند هر یک از این افراد را به سخنگویان جنگ طلبی و حمله نظامی به ایران تبدیل نمایند.اما اکنون مشخص شده است که سرمایه گذاری رجوی برای حمله نظامی به ایران با شکست مواجه شده است.نمایندگان حزب سوسیالیست و تقریبا اکثر احزاب فرانسه نه تنها از حمله نظامی به ایران حمایت نمی کنند بلکه آن را در راستای نقض قوانین و تعهدات بین المللی دانسته و هر گونه فعالیت و کنکاش در پیشبرد خط جنگ طلبانه را نفی می نمایند.
همزمان با دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه،هفته نامه معروف نوول اوبزرواتور از کاندیداتور های ریاست جمهوری و احزاب برجسته فرانسه،راجع به جنگ با ایران به طرح سئوال پرداخته و نظرات شخصیت های برجسته و تاثیر گذار فرانسه را در شماره گذشته خود درج نموده است؛
نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری کنونی فرانسه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2012 در پاسخ به سئوال نوول اوبزرواتور می گوید که وی همیشه گفته است که باید از یک راه حل جایگزین خطرناک برای بازداشتن ایران از دستیابی به بمب اتمی اجتناب کرد.
سارکوزی در ادامه می گوید که هرگز نظرش را تغییر نخواهد داد و معتقد است که بمباران تاسیسات هسته ای ایران مشکل را حل نخواهد کرد.
نیکلا سارکوزی می افزاید که نه روشهای دیپلماتیک و نه استفاده از تحریمها هنوز به بن بست نرسیده است؛ فرانسه از طریق گفتگو، خواسته تعلیق تمامی فعالیتهای غنی سازی اورانیوم و انصراف از برنامه هسته ای با اهداف نظامی را به جمهوری اسلامی تحمیل کند.
نیکلا سارکوزی در عین حال می افزاید در صورتیکه ایران بخواهد، با استفاده از هر روشی که مد نظر دارد، تهدیدی برای امنیت اسرائیل ایجاد نماید، فرانسه در کنار اسرائیل قرار خواهد گرفت.
فرانسوآ هولاند، نامزد حزب سوسیالیست فرانسه، در پاسخ به همین پرسش می گوید که اقدام نظامی یک جانبه، علیه تاسیسات هسته ای ایران، نامناسب و خطرناک است.
این نامزد حزب سوسیالیست فرانسه می افزاید که هیچ کس نمی تواند تضمین کند که حمله به ایران موثر واقع افتد.
فرانسوآ هولاند هم همانند رقیب انتخاباتی خود براین باور است که هنوز راه برای استفاده از شیوه های دیپلماتیک، به منظور نشاندن ایران بر سر میز مذاکره و واداشتن این کشور به تمکین مبنی بر دست کشیدن از غنی سازی اورانیوم، باز است.
نامزد حزب سوسیالیست فرانسه تاکید می کند که در عین حال جامعه بین المللی همراه با تحریمها، باید بر خواسته خود مبنی بر عدم دستیابی ایران به جنگ افزار هسته ای پافشاری کند.
اما نامزد حزب راست افراطی حرف های جدیدی در این رابطه زده است.مارین لوپن، نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه، نظرش در خصوص حمله به تاسیسات هسته ای ایران را اینگونه بیان می کند: بمباران کشوری که شما را مورد حمله قرار نداده است، تجاوز جدی نسبت به قوانین بین المللی است.
نامزد راست‌گرای فرانسه، در عین حال تاکید می کند که تاکنون هیچگونه دلیل مستندی مبنی بر اینکه ایران در برنامه هسته ای خود، اهدافی، غیر از اهداف نظامی را دنبال می کند، به دست نیامده است.
مارین لوپن، همچنین تاکید می کند که ایران، نخستین کشوری نیست که بدنبال سلاح هسته ای است، تاکنون هیچ کدام از کشورهائی که سلاح اتمی در اختیار دارند، نه از جامعه جهانی، نه از ایالات متحده آمریکا، نه از فرانسه، نه از اسرائیل و نه از پاکستان کسب اجازه ننموده است.
مارین لوپن نیز این پرسش را مطرح می سازد که آیا تنها به این دلیل که کشورهای دیگر از ما خواسته اند، باید جهان را به سمت جنگی بکشانیم که خود نیز احاطه کامل بر آن نداریم؟
نوول اوبزرواتور در ادامه این مقاله با ذکر عقاید تمامی هفت نامزد دیگر انتخاباتی در خصوص حمله به ایران، می نویسد: همگی این نامزدها با هر گرایش سیاسی، راست یا چپ، طرفدار محیط زیست، سوسیالیست با حمله به تاسیسات هسته ای ایران، به ویژه در شرایط کنونی مخالف هستند.
نظرات رسمی و جدید شخصیت های برجسته سیاسی فرانسه نسبت به موضوع هسته ای ایران،سازمان تروریستی مجاهدین خلق و حامیان آنان را سنگ روی یخ کرده است.این موضوع نشان می دهد که تلاش های مجاهدین برای جنگ افروزی بر علیه مردم ایران،شکست خورده و بدلیل رشوه های سنگینی که هزینه نموده و نتیجه مطلوب نگرفته اند،از موقعیت بسیار متزلزل و شکننده ای در اروپا و آمریکا برخوردار گردیده اند که در آینده و سرنوشت آنان تاثیر منفی بسزایی خواهد داشد!

22 آوریل 2012
جواد فیروزمند

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط