15.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

آغاز جشنواره هالووین در مکزیک

صدها زن در شهر مکزیکو سیتی به استقبال هالوین که روز بزرگداشت مردگان است، رفتند. آنها در لباس کاترینا، بانوی اسکلتی با آرایش شدید در کارناوال سالانه شرکت کردند.
در این مراسم سه روزه که از روز یکشنبه آغاز شد، زن ها و دخترها در گروه های سنی مختلف که لباس های رنگارنگ به تن داشتند، صورت خود را طوری آرایش کرده بودند که نمایانگر کاترینا باشد.

کاترینا یک نماد سنتی مکزیکی است که گفته میشود خوزه گوئادالوپ پوسادا نقاش و نگارگر معروف مکزیکی آن را بین سالهای ۱۹۱۰ و ۱۹۱۳ خلق کرد.

از آن به بعد کاترینا که یک اسکلت زن با کلاه و لباس های فاخر و برازنده است، در مکزیک به نماد مرگ تبدیل شد که البته به سنت های آزتک ها نیز مرتبط می شود.
روز مردگان سنتی پیش از ورود سفیدپوستان به قاره آمریکا است و به اعتقاد پژوهشگران، به دوران تمدن های آزتک و مایاها باز می گردد؛ روزی است که مردم مکزیک تولد و مرگ را جشن می گیرند.

halloween-festival-in-mexico-2

در این جشنواره که از روز ۳۱ اکتبر آغاز و تا ۲ نوامبر ادامه دارد، شهروندان مکزیکی و دیگرانی که برای شرکت در این مراسم به مکزیکو سیتی آمده اند، به قبرستان ها سر می زنند، و بر سر آرامگاه های دوستان و اقوامشان گل گذاشته و دعا می خوانند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط