8.8 C
Paris
Friday, April 19, 2024

آزار و تجاوز جنسی به زنان در سازمان های وابسته به سازمان ملل

بنابه گزارش رسانه ها، علیه شماری از کارکنان سازمان ملل به علت اتهامات مربوط به تعرض و آزار جنسی رسما پرونده حقوقی تشکیل شده است. از ۳۱ مورد آزار جنسی ظرف سه ماه سخن می‌رود.

سازمان ملل نیز موضوع پیگیری شکایات مربوط به تعرضات جنسی را در دستور کار خود قرار داده است. شماری از کارکنان سازمان ملل متهم به تعرض و آزار جنسی شده‌اند.
سازمان ملل متحد روز جمعه ۳ نوامبر (۱۲ آبانماه) رسما از تشکیل پرونده علیه عده‌ای از کارکنان خود خبر داد. گفته می‌شود تنها بین ژوئیه تا سپتامبر سال جاری ۳۱ مورد شکایت در این زمینه تحویل مقامات مسئول شده است.

در ۱۴ مورد رسما پرونده تشکیل شده و موضوع از منظر حقوقی در دست پیگیری است. مسئولان سازمان ملل اعلام کرده‌اند که موارد دیگر را نیز بررسی خواهند کرد.
ماموریت‌های خارجی
حدود نیمی از شکایات صورت گرفته مربوط به همکاران UNCHR (کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان) می‌شود. ۱۲ مورد دیگر نیز به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در کشورهای دیگر مربوط می‌گردد.

دبیرکل سازمان ملل، آنتونیو گوترش اعلام کرده است که از تداوم چنین پدیده‌ای در بین کارکنان نهاد تحت مسئولیت خود غمگین و متاثر است.

بر اساس سخنان استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش امر مقابله با تعرضات و آزارهای جنسی در سازمان ملل را یکی از اولویت‌های کار خود تعیین کرده است.

موضوع تعرضات جنسی نخستین بار در ارتباط با ماموریت ماموران حافظ صلح سازمان ملل و از جمله در جمهوری آفریقای مرکزی مطرح شده بود. نیروهای کلاه آبی مستقر در آفریقا متهم به تجاوز شده بودند. گفته می‌شود که مسئولان سازمان ملل در آن هنگام اقدامی علیه این افراد انجام نداده‌اند و تلاش‌شان معطوف به لاپوشانی اخبار آن بوده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط