9.2 C
Paris
Tuesday, April 23, 2024

کانون های شورشی مجاهدین و استراتژی توهم

برنامه امروز رو اختصاص دادیم به موضوع فعالیت های مسلحانه سازمان مجاهدین خلق در ایران که از مدتی پیش تحت عنوان کانون های شورشی نامگذاری شده است.

در ابتدا اشاره ای داریم به موضوع بحث و خاستگاه آن. اینکه کانون های شورشی چیست، طراح آن کیست، در کجاها اجرا شده و چه نتایجی دربر داشته است؟

در این برنامه، همراه با آقای محمدحسین سبحانی عضو سابق شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق هستیم.

موضوعات بحث :

۱.مقدمه ای حول شکل گیری تاریخی کانون های شورشی در آمریکای لاتین توسط ارنستو چه گوارا و نتایج آن از سال ۱۹۶۱ تا سال ۱۹۶۷ میلادی در برخی کشورهای آمریکای لاتین.

۲.بررسی استراتژی های اعلام شده رجوی در ۳۷ سال گذشته و مقایسه کانون های شورشی فعلی باجنگ مسلحانه شهری، هسته های مقاومت دهه ۱۳۶۰ و جنگ آزادیبخش در قالب ارتش آزادیبخش=ارتش خصوصی صدام حسین.

۳.آیا رجوی با طرح و تبلیغات حول کانون های شورشی و کپی برداری از تفکر چه گوارا در آمریکای لاتین، مجاهدین مستقر در آلبانی را در مسیر جدیدی از مبارزه قرار داده است؟

۴.نگاهی به تحریم های اقتصادی، اعتراضات صنفی و کارگری در ایران و رابطه کانون های شورشی مجاهدین با وقایع روز مردم ایران.

۵.آیا طرح وفعالیت کانون های شورشی توسط رجوی، خداحافظی مجاهدین با استراتژی جنگ مسلحانه، راه حل جدید و روی آوردن مجاهدین به مبارزات سیاسی غیر مسلحانه است؟

۶.نگاهی به پیام۱۲ آبان منسوب به مسعود رجوی و تجزیه و تحلیل آن از درون. تمامی استراتژی های رجوی و مجاهدین در ۳۷ سال گذشته مدت دار و تاریخ دار بوده اند، چرا رجوی استراتژی کانون شورشی مجاهدین را بدون تاریخ محدود اعلام کرده است؟

۷.نگاهی گذرا به وقایع تاریخی سیاهکل در ۱۹ بهمن ۱۳۴۹ و جنگ مسلحانه اتحادیه کمونیست ها=سربداران، ۶ بهمن ۱۳۶۰ در جنگل های شهرستان آمل در شمال ایران.

۸.مروری براعمال گذشته رجوی و مجاهدین خلق از ۳۷ سال پیش تا کنون که در آلبانی مستقر شدهاند. اگر استراتژی و روش های رجوی در ۴ دهه درست بوده، چرا رجوی استراتژی جدیداعلام می نماید؟ و اگر غلط بوده، چرا افراد منتقد و معترض درون تشکیلاتی را سرکوب،زندانی و شکنجه نموده و بخشی از آن را طی معلامله ای با صدام حسین تحویل زندان ابوغریب داد؟

۹.آیا تبلیغ و نشان دادن تصاویر بی هویت، تحت عنوان فعالیت های کانون های شورشی مجاهدین در ایران،که مدام از شبکه ها، تلویزیون و نشریات مجاهدین منعکس می گردد، موجب سرنگونی حکومت ایران خواهد شد؟

۱۰.تجارب ۳۷سال ترور، بمب گذاری و عملیات های مسلحانه مجاهدین در ایران، بخصوص عملیات فروغ جاویدان و همکاری رجوی با صدام حسین در عراق، برای مردم و مجاهدین چه نتایجی داشته است؟

۱۱.خاطراتی از درون سازمان مجاهدین در دهه های گذشته.

۱۲.آیا مجاهدین در مسیر سرنگونی حکومت ایران دست به اسلحه بردند؟

۱۳.نگاهی به وضعیت فعلی مجاهدین در زندان اشرف ۳ واقع در آلبانی و افراد جداشده از آنان.

https://www.youtube.com/watch?v=2K9au5xBcns

با تشکر از آقای سبحانی و کانون ایران قلم

گفتگوی جواد فیروزمند با محمد حسین سبحانی، عضو سابق شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران.

آریا ایران – یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ – ۹ دسامبر ۲۰۱۸

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط