12.9 C
Paris
Tuesday, April 16, 2024

حراج ۹۰ هزار یورویی کتاب شازده کوچولو

بنابه گزارش رسانه ها، یک خریدار ناشناس با پرداخت ۸۹ هزار و ۴۶۷ یورو صاحب نسخه‌ای کم‌یاب از کتاب معروف شازده کوچولو شد. به گفته دست‌اندرکاران این حراج، آنتوان دو سنت‌اگزوپری این نسخه را به دوستش هدیه کرده بود. این کتاب حاوی دستخط اگزوپری و شماری از نقاشی‌های اوست.

کتاب شازده کوچولو برای نخستین بار در آوریل ۱۹۴۳ توسط انتشاراتی رینال و هیچکاک در نیویورک منتشر شد‌. شهری که اگزوپری در آن زمان در آن اقامت داشت.

این کتاب تا کنون به ۲۷۰ زبان و گویش محلی ترجمه شده و بیش از ۱۴۵ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. شازده کوچولو داستان پسرکی است که از سیارکی دوردست می‌آید و برای اکتشاف سیارک‌های دیگر خانه را ترک کرده است. سنت اگزوپری در شازده کوچولو ارزش‌های اخلاقی، شناختش از جهان و انتقادش از سقوط اخلاقی جوامع در دوره جنگ جهانی دوم را در داستانی تأثیربخش و به زبان ادبی شیوا بیان کرده است.

آنتوان دو سنت‌اگزوپری در سال ۱۹۰۰ در شهر لیون زاده شد. در جریان جنگ جهانی دوم، یک سال پس از انتشار شازده کوچولو، هواپیمای این نویسنده و خلبان فرانسوی طی پروازی اکتشافی بر فراز دریای مدیترانه در نزدیکی شهر تولون سقوط کرد. سنت اگزوپری به این ترتیب هرگز موفق نشد شاهد موفقیت جهانی شازده کوچولو باشد.
کتاب شازده‌کوچولو در ایران توسط مترجم‌های مختلفی به فارسی برگردانده شده است که معروف‌ترین آنان متعلق به احمد شاملو و ابوالحسن ‌نجفی است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط