4.5 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

بازداشت یکی از حامیان رجوی در کنگره آمریکا

کریستوفر کارل کالینز، عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ به اتهام معامله غیر مجاز وسوء استفاده از اطلاعات خصوصی برای یک شرکت داروسازی و ارائه پاسخهای دروغین به پلیس، توسط اف.بی.آی بازداشت شد.
بازداشت این عضو ۶۸ ساله مجلس نمایندگان ایالات متحده در ارتباط با معامله سهام یک شرکت داروسازی استرالیایی صورت گرفته است.
دادستانی فدرال نیویورک در کیفرخواستی او را متهم نموده که با استفاده از دسترسی به اطلاعات غیرعلنی مربوط به پرونده قضایی یک شرکت داروسازی استرالیایی به نام اینیت ایمونوتراپوتیکس اقدام به معامله سهام آن کرده است. کریس کالینز عضو هیات مدیره این شرکت بود.
دادستان فدرال آمریکا، آقای کریس کالینز را متهم کرده که منفعت خانواده و دوستانش را به منفعت عمومی ترجیح داده است.
در کیفرخواست صادره علیه کریس کالینز آمده است که وی اطلاعات غیرعلنی مربوط به شرکت اینیت ایمونوتراپوتیکس را از طریق مدیرعامل این شرکت و حضور در جلسه ای در کاخ سفید به دست آورده است. کریس کالینز چند بار از کاخ سفید با کامرون کالینز، فرزند خود تماس گرفت تا او را در جریان اطلاعات غیرعلنی بگذارد.
این پدر و پسر هر دو سهامدار شرکت داروسازی اینیت ایمونوتراپوتیکس بودند.
در همین رابطه پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال بازداشت کریس کالینز اعلام کرد که این عضو کنگره تا زمان رسیدگی به پرونده قضایی وی از عضویت در کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان کنار گذاشته می شود.

لازم به ذکر است که کریس کالینز در سال ۲۰۱۶ میلادی اولین عضو کنگره آمریکا بود که از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد. همچنین او و تعدادی از اقوام و دوستانش از لابی های سازمان مجاهدین بوده و از آنان در کنگره حمایت کرده بودند.
کریس کالینز با نام کامل کریستوفر کارل کالینز، عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا در تعدادی از مصاحبه هایش نشان داده که اساسا اطلاعات درستی نسبت ایرانیان ندارد. چنانچه در اواسط دیماه ۱۳۹۵ طی مصاحبه ای با شبکه سی‌ان‌ان قاف بزرگی داده و گفته بود: آمریکا باید به جای دیپلمات‌های روس، دیپلمات‌های ایرانی را از واشنگتن اخراج می ‌کرد.
مجری سی‌ان‌ان که اطلاعاتش نسبت به ایران بیشتر از نماینده گنگره آمریکا بوده به او تذکر داده بود: ایالات متحده و ایران روابط رسمی دیپلماتیک ندارند. بنابراین هیچ دیپلمات ایرانی‌ در واشنگتن حضور ندارد.

همان ایام سازمان مجاهدین بخشی از مصاحبه کریس کالینز با شبکه سی‌ان‌ان را در وب سایت خود منتشر کرده و از او تحت عنوان «سناتور کریس کالینز نمایندهٴ سنای آمریکا: ما بایستی دیپلوماتهای رژیم ایران را اخراج کنیم» یاد نموده بود. که این نیز نشان می دهد این سازمان حتی نسبت به رفقای خود به همان اندازه اطلاعات درست دارد که کریس کالینز نسبت به دشمنانش داشته است. چرا که کریس کالینز هیچ وقت نمایندهٴ سنای آمریکا نبوده و عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا بوده است!

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط